Gå til innhold

Babyverden vs BIM

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på en ting,jeg er i uke 30 og på bim står det att babyn nå veier 1100 gram,mens på babyverden står det att babyn veier 1600 gram,hmmm hvem av disse stemmer???noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt hva som stemmer da heldigvis ingen babyer er like og vokser forskjellig. Det er bare en pekepinn på ca.gjennomsnitt, ingenting annet.

Skrevet

ifølge mine målinger etter ultralyd, er det gjennomsnittsvekta på babyverden som stemmer best;) men som "siste spire" skriver, dette er veldig individuelt, og barna legger på seg i forskjellig tempo. :)

Skrevet

Min lilleprins ble estimert til 1190 på 3D ultralyd i uke 28. Babyverden. Mente gjennomsnittet var på 1100 så den har stemt mer for oss en hva BIM har.

Er som sakt individuelt vil jeg tru!

Skrevet

Jeg var på vekstkontroll på Rikshospitalet og der sa de at gjennomsnittlig veier babyer i fullgåtte 32 uker rundt 2 kg.

Min lille ble estimert på UL til ca 1800g ved fullgåtte 31 uker og var sånn sett veldig gjennomsnittlig;)

Ut fra det tror jeg babyverden har riktigere tall enn BIM.

Når BIM snakker om uke 30 snakker de egentlig om tiden fra 29+1 til fullgåtte 30 uker. Mens babyverden omtaler uke 30 som 30+0 til 30+6!

Dette er nok også grunnen til forskjellige tall.

Men det kan uansett være stoor forskjell fra baby til baby i denne tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...