Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min er nett blitt 5 måneder og nekter å drikke av flaske lenger.

tenkte å begynne med tutekopp til henne men er det for tidlig?

vi ammer forsatt,mest på natta og får ikke i seg nok væske som jeg kan se av avføringen, prøver å gi henne litt vann etter grøt og middag men hun tar ikke flaske og sliter med å drikke av vanlig kopp og tskje dytter hun bare vekk og blir kun søl får ikke i seg noe av vannet.

har noen noen gode råd el tips blir vi Suuuperglade:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke for tidlig.. :)

Min hadde flaskenekt en liten periode når han var 3mnd, så da brukte vi tutekopp. Og når han tok flaske igjen brukte vi den til vann.. :)

Skrevet

jenta mi har fått vann i tutkopp og hun er 4 mnd:)

Skrevet

jeg har en form for illusjon at tutekopp før nå har vært for tidlig, men det har vært bare i mitt hue ( ) hehe takk for svar jenter, skal til innkjøp av tutekopp idag håper det blir suksess =)

Skrevet

Et tips til å få de til å ta tutekopp, hvis de ikke gjør det med en gang:

På Aventkoppen kan man ta av ventilen som sitter under lokket (den hindrer at væske renner ut når koppen snus på hodet), når barnet da drikker av koppen kommer det væske med en gang, de trenger ikke suge væsken ut. Storebror her skjønte da at dette var en fin kopp. Etterpå satte vi på ventilen, og da brukte han koppen på "vanlig" måte.

Skrevet

så bra smula=)

det har surret rundt i hodet mitt at det er et nokså mye å velge i av tutekopper og hvem er det lurt å gå til innkjøp av her, også kom du og fjernet den surringen i skallen min, takker så meget smula, avent er på lista nu, på topp forøvring om det ikke kommer flere stalltips-de mottas med stor takknemlighet=)

Skrevet

Hvordan ser du på avføringen om hun/han får for lite veske? Og når dere gir vann, koker dere d først og så til avkjøling i kjøleskapet eller ?? :)

Skrevet

når hun får for lite væske etter grøt sviskemos og annen middag osv og ikke drikker nok mm så kommer avføringen "tørr" konsistensen er ikke akkurat hard men på grensen, og hun trykker men sliter med å få gått på do.

getitt?

håper det=)

Skrevet

Jenta vår begynte rundt 4 mnd alder med tutkopp. Men brukte den bare til å gi vann med. Melk fikk hun fra flaske eller pupp.

Skrevet

jeg bruker tommi tippi sin...hun klarer å drikke litt av den selv om grisesperra er på... Og den tuten skal være litt lit puppen. hun er i allefall glad i å gnage på den:)

Avent syntes jeg har vært litt domme her, da jeg måtte fjerne grisesperren for at ungen skulle få til å drikke...å da kan de ikke holde på med den så mye selv.

Skrevet

Vi begynte ved ca 5,5mnd med vår datter. Gikk veldig greit. Veldig fornøyd med nuk koppene.

Skrevet

registrerer tommi t,nuk og avent sine tutkopper som neves her bak øret når jeg skal titte etter tutkopper,flere med tutkopp erfaring hehe=)

Skrevet

Min sønn ville aldri ha flaske, bare pupp. Da han begynte med grøt, fikk han vann fra glass, men det ble for mye søl. Så jeg prøvde å gi ham vann fra alle mulige tutekopper, både med og uten sølesperren, men uten hell. I min desperasjon klarte jeg å lære ham å drikke fra sugerør, 6 mnd gammel. Tynne, korte/avklippede sugerør er lettest i starten. Da han endelig drakk fra tutekopp 7 mnd gammel, var det Tupperware sin. Når de biter på tuten kommer det vann ut. Nå er han 8 mnd, og drikker fra alle tutekopper med sperre og alt.

Jeg tror rett og slett det er litt bingo, med hva som vil fungere best. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...