Gå til innhold

Dere som har gitt barnet deres Vallergan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva er deres erfaring,ble søvnen bedre eller verre?

 

hvor lenge holdt dere på og hvor mye gav dere når på kvelden?

 

ble dagsovingen påvirket av vallergan?

 

da tenker jeg på babyer fra 5-6 måneder og oppover til 2-3 års alderen

 

 

setter pris på om noen vil dele sin erfaring med oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ga vel 2,5 ml ca, 30 min før hun skulle sove.

 

De første gangene hun fikk det, sov hun kjempe lenge på dagen. Det var igrunn ganske ekkelt, for hun ble sløv på dagen.

Jeg begynte å gi henne Vallergan når hun var over 1 år, da hadde vi hatt store problemer med søvnen hennes.

Men hun ble så sløv av det, så vi sluttet! Søvnen fikset seg selv tilslutt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg bare spørre hvor gammel hun var når du gav henne det første gang? forøvrig tusen takk for svar:)

godt å høre søvnen fikset seg selv tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå lurte jeg på de som har prøvd vallergan til babyene/ungene sine,

 

Ikke de som aldri ville gitt det til ungene sine, jeg er ikke dårlig informert om hvordan det virkerer på oss voksne , takk

 

 

men tilbake til dere som har erfaring med vallergan på deres små, er det noen flere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå lurte jeg på de som har prøvd vallergan til babyene/ungene sine,

 

Ikke de som aldri ville gitt det til ungene sine, jeg er ikke dårlig informert om hvordan det virkerer på oss voksne , takk

 

 

men tilbake til dere som har erfaring med vallergan på deres små, er det noen flere? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du virkelig at effekten er så annerledes på voksene enn på barn??

 

største forskjellen er vel kanskje at barna ikke kan sette ord på det!

 

hilsen spl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke klart oss uten vallergan på ungene våres!

1. mann fikk første gang da hun var ca 1 år fikk da den mengden legen skrev ut i forhold til vekt da, ca 30 min før legge tid! da sov hun nesten hele natten gjennom, men sovnet greit etter kort tid! før hun fikk vallergan sov hun i 15 min og var våken i 1-2 timer hele natten gjennom! De gangene hun var sliten og trengte en hvil på dagen fikk hun det andre dager sov hun ikke.

2. mann fikk det da han var ca 6 mnd, og fungerte like fint på han.

de brukte det vel til de var ca 2 år ved gradvis nedtrapping.

 

våre barns kropper klarte rett og slett ikke å slappe av nok til at de sovnet dypt nok til å nå ordentlig søvn, vi prøvde mye andre ting før vi tilslutt godtok å bruke medisinering, så det var ikke 1. valget.

 

Når det kommer til reaksjonen til andre barn og mennesker som bruker vallergan er det helt individuellt hvordan utslaget er!

 

Men som legen min sa: hvis det blir så ille at mor og far ikke har det bra, så har ikke barnet det bra!

 

må legge til at begge to er kjempe flinke til å legge seg og sovner raskt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuusen takk for saklig tilbakemelding, dette var veeldig nyttig, er glad på deres vegne at begge to sovner raskt og legger seg fint nå, det må være herlig.medisinering er aldri førstevalget når det kommer til små barn men legen din har rett i det han sier!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Ariadne her vet hva Vallergan er;)

Det er et atihistamin - altså allergimedisin. Du får ikke hangover av det. Men man benytter seg av bivirkningen til barn og enkelte voksne som har søvnvansker. Nemlig at du blir trøtt!

 

Og leger gir ikke ut dette bare sånn uten videre til foreldre som må opp for å mate babyen sin om natten. De som får det har en skikkelig problem.

Ser ingen grunn til å ikke prøve det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd vallergan selv og fikk skikkelig hangover av det. Har også prøvd det på ett par av barna mine. Barnet det gjaldt fikk det i 3 dager,så var sovingen i rute. Mener maks anbefalt bruk er 10 dager i strekk ved søvnproblemer. Ville aldri gitt det over lang tid slik som en over her har gjort. Det er ment til bruk i korte perioder ved søvnvansker, ikke over 1 år! Har også prøvd det ved en lang flyreise på en 2 åring, men da var vi så forsiktige med dosen at det ikke fungerte.

Hilsen anestesisykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok fint med flere som deler sin erfaring her

, maks tre dager wow det gikk fort,

vi har fått det til ca 14 dager, jeg mener vis man sliter så mye med sovningen og først får det utskrevet av lege så er det etter alt annet er prøvd og jeg ville tro det tok lenger tid enn 3 dager å få bukt med soveproblemene men dere var vel heldige vil jeg tro.....

 

hun over her som har gitt over lang tid er vel helt sikkert i samråd med legen sin, selv om du aldri ville gitt det til din så er nå det slik engang at alle barn ikke er like.

jeg har prøvd middelet selv, fikk ikke den hangoveren du prater om, halveringstiden er jeg sikker på du er klar over annie 16;56

takk for tilbakemeldinger

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte leger anbefaler ikke vallergan til barn under 2 år pga økt fare for pustestans.

Jeg hadde ikke gitt dette enda jeg har et barn som ikke har sovet 1 hel natt på snart 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallergan til ett barn på 6 mnd?????

 

Hvordan var søvnmønsteret til det barnet? Er det ikke vell tidlig å begynne å medisinere for søvnproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med det på barn,men jeg fikk det i en periode med søvnvansker selv, ble veldig trøtt dagen derpå..til utpå kvelden >

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 22.00 når tok du det på kvelden da?

 

jeg fikk det for jeg slet med søvnen selv, ammet 5-6 ganger per natt og kunne være våken hele natta for jeg brukte så lang tid på å sovne inn igjen.

den gjorde meg imidlertidig ikke trøtt neste dag, ikke noe hangover,jeg fant ut halveringstiden til preparatet jeg brukte og dermed fant ut at jeg tar en kl 18.30 og når jeg sovna(det varierte hver kveld) så var virkestoffet ute av "kroppen" til kl 0900 når mini våknet og vi begynte dagen vår=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det til min sønn da han var 1 år. han sov max 4 timer i døgnet (!) så måtte ha noe som hjelp han. jeg fikk stadig komentarer fra andre at han så så trøtt ut, men jeg syntes alt var bra. men når jeg ser på bildene av han, ser jeg det selv. han har sløve øyne og virker litt sliten... han fikk det i 6 mnd. trappet ned etter ca 4 mnd.

 

jeg fikk det vist selv da jeg var baby, jeg sov heler ikke stort... kanskje det ligger i familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

må bare legge til at jeg er fullstendig inneforstått med at vallergan TIDELIGERE ble brukt som allergimedisin. det blir svært svært sjelden brukt som allergimedisin nå , pga at man blir svært trøtt og døsig, også på dagtid om man tar den om kvelden. og jo, man får hangover og er svært trøtt og uopplagt og uvel. prøv selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...