Gå til innhold

Hva vil dere si er en stor stue? Hvor stor stue er idealet deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo helt ann på hva man skal bruke stua til. Den stua jeg trives best i er på 9 m2. Den er er idiell for vår fammilie på 4 i det daglige, men det blir litt lite om man har 30 gjester ;-)

Den på 9 m2 er jo hovedstuen vår ettersom det er den vi bruker. Vi har 3 stuer til, men dem bruker vi ikke så mye. Den største av dem er stengt av for vinteren, en brukes til å tørke klær og den siste til lekerom for ungene. For meg er det idielt med en ministue til hverdags og en større 40-50 m2 til selskaper.

Hovedstuen vår er på ca. 30 kvm, jeg synes det er perfekt siden vi har 3 stuer på omtrent samme størrelse som er knyttet til hverandre med skyvedører: hovedstuen med sofaen, tv-stuen og spisesttuen. Blir mer en stort nok når alt er åpent, samtidig som man modulere etter behov.

Mamma og pappa har like stor stue som leilgheten min ;) 75 kvm.

Det er altfor stort synes jeg, men vi er en stor familie, og det er veldig ålreit når alle er samlet :)

Selv har jeg stue på ca 20 kvm, og trives med det :)

Annonse

Hoved stua vår er tilknyttet åpen kjøkkenløsning og spisedel med peis på tilsammen ca 60 kvm.

Så har vi biblioteket med sofaer, peis og arbeidsplass på ca 40 kvm, den er adskilt fra hovedrom med doble glassdører.

Tv stuen er på ca 8 kvm og har også dør inn fra hovedstuen.

Vi trives med alle rom og bruker alt daglig, ettersom behov.

Helt enig. Liker veldig godt å ha separat spisestue, særlig når vi har besøk med småbarn. Da haster det ikke med å plukke matrester fra gulvet etter måltidet, vi bare flytter oss over til neste rom og jeg rydder når de har dratt.

Også greit å ha tv i separat stue som kan lukkes med skyvedører slik at den ene kan se på tv mens den andre gjør noe annet. Lekene er også i tv-stuen, så hovedstuen ikke trenger å se ut som en lekebutikk etter leggetid.

Ca 40 kvm.. Men vi ha trapp i stuen, så da blir det litt mindre. Har bare en stor god sofa, tv-ting i den ene enden og to godstoler i den andre enden. Spiser gjør vi på kjøkkenet som er ca 18-20 kvm... Funker fint det :)

Annonse

Hva som er stor stue kommer helt ann på hvor mange som bor i huset og hva den skal romme.

Men en vanlig husbank stue er 30-35 kvm og det er vel akkurat passe til en familie på 4. Dog ikke stor stue.

Vi har stue på 50 kvm, egen spisestue på 25 kvm og kjøkken på 20 kvm, vi er mange og føler ofte at vi har for liten plass.

Stua mi er 18 kvm og jeg synes den er passe stor.Jeg har god plass til sofagruppe og spisebord her.

Dette er den eneste stua i leiligheten min.

Den idelle stue er vel rundt 25/30 kvm tenker jeg.

Stor stue er rundt 40 kvm og oppover synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...