Gå til innhold

Når kjente dere liv??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjente liv da jeg var i min 20.sv.uke. Er foerstegangs og har morkaka paa fremre vegg, saa det var ikke saa sent som jeg hadde trodd det ville bli :)

Faar du UL i neste uke skal de kunne se kjoenn ja! -Lykke til!!!

Trodde jeg kjente i uke 13-14, men det var nok bare heftig aktivitet i systemet pga omgangssyken som kom et par dager etterpå.

Kjente ikke mer før uke 21-22 eller deromkring. Dette er nr 2, så jeg visste hva jeg skulle kjenne etter også.

Med førstemann kjente jeg tydelig liv i uke 15, så det kan variere veldig.

Jeg kjente liv i uke 16, men hvis du er førstegangsfødende er det vanlig å ikke skjønne hva det er de første gangene nurket sparker;)

Hvis du bestiller UL til neste uke er du jo bare ca tre uker unna den vanlige ultralyden, så kanskje like greit å vente? Uansett: Tror det går an å se kjønn i uke 15 ja:)

Annonse

Første gang: Morkaken på fremre vegg --> kjente ikke "sikkert" liv før uke 19.

Andre gang: Morkaken inn mot ryggen --> Var sikker på at jeg kjente babyen i uke 14

Denne gangen: Morkaken på fremre vegg --> ikke kjent sikkert liv ennå, og er 17 fullgåtte uker i morgen...

Jeg er i uke 14.2 og kjenner liv når jeg ligger på ryggen og trykker hånden mot det harde punktet i magen, barnet flytter seg og dulter i fingrene mine:-) Jeg har ikke kjent liv ellers:-) sist kjente jeg liv senere, tror etter uke 16. Kjønn er vanskelig å se før uke 16 men noen ganger kanskje. Jeg var på ultralyd på Ullevoll i uke 12, da var det umulig å se kjønn sa legen.

jeg er i uke 16+5 nå og kjente noe merkelige greier på den ene siden av magen som kom på samme plass hvertfall 5 ganger,så la jeg hånden der og trykket den litt forsiktig på magen der jeg kjente det,og vips kom det 2 små dytt i hånden min,helt rart,men kom 2 etterhverandre og ett til etter 1 minutt eller to.og nå er det stille igjen,og det var tydelig at det var spark =) var kjempe gøy,og fikk litt klomp i halsen må jeg innrømme hehe.

Jeg også mener jeg kjenteliv rundt uke 10 i dette svangerskapet. De bevegelsene jeg kjenner nå i forhold til tidligere er de samme men litt sterkere. Gleder meg sinnsykt til ultralyden nå. Mistenker at jeg kan være lengere på vei ennva jeg er. Spendt på hva ultralyden vil vise nå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...