Gå til innhold

Er dette greitt og gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har nå bestilt tid på tinghuset for vielse nå i april! . Vi liker ikke mye oppmerksomhet og har lyst til og gjøre det enkelt, ha foreldre + forlovere der og så gå ut og spise middag med dem etterpå.

Er det bedre og si det til familie og venner før eller vente til etter at vi har gjort det?

Har også tenkt og da ta en slags "bryllupsfest" for alle til høsten(blir ikke før siden jeg er gravid nå) og vil vente til babyen er ute med festen så jeg orker mer.

Er planene våre helt dumme?

Regner nemlig med og få mange negative reakjoner fra min familie, og noen venner som tror de er verden midtpunkt og har rett til og være med på alt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142911751-er-dette-greitt-og-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som gjorde slik du beskriver, og sa fra etterpå. Der ble det en del negative reaksjoner, folk var såret, skuffet over at de ikke fikk bli med osv. Det ga seg etter en stund, og så hjalp det nok at de ble invitert på fest.

Jeg mener at folk får bli så sure de bare vil! Det er din og mannen din sin dag, ingen andres. Dere skal gjøre akkurat som dere ønsker. De som ikke klarer å glede seg på deres vegne, bør heller ta et oppgjør med seg selv.

Håper uansett at dere får en fin dag!

Annonse

Et vennepar av samboer gjorde dette i går:)Han fikk en mld av kompisen etter vielsen på tinghuset,da de ikke ønsket at noen skulle vite om det på forhånd.

Jeg syns det er helt greit å gjøre det slik,man velger jo selv hvordan man gifter seg.

Slik det ser ut,så kommer også vi til å gjøre det på samme måten,eller vi kommer til å gifte oss i utlandet og ikke fortelle det til noen før etterpå:)

Vi har våre grunner til å gjøre det på denne måten,og om noen skulle reagere negativt på dette,så må de bare gjøre det.

Deres liv og deres valg!! Gjør det dere har lyst til og ha en flott dag slik dere ønsker det:)

Men jeg synes det er en litt snodig argumentasjon med at du/dere vil gjøre det enkelt fordi dere ikke vil ha mye oppmerksomhet men allikevel vil dere ha bryllupsfest??

Hvis dere uansett skal ha en bryllupsfest (om enn ikke på akkurat bryllupsdagen) så hadde det vært mest naturlig å vente med selve vielsen til høsten. En bryllupsfest bør etter min mening holdes i tilknytning til selve bryllupet. trenger ikke være samme dagen, men i umiddelbar tid etterpå:)

Annonse

Jeg ville iallefall ha informert søsknene deres om vielsen.

Det skjedde i vår familie, og de informerte ingen andre enn forloverne. Det er ganske sårende å sitte og føle at man ikke var "verdig" til å få vite om vielsen en gang. Alle ble informert i ettertid i det vi trodde var et bursdagsselskap, og "brudeparet" som da hadde giftet seg noen dager i forveien forventet nok jubel og glede da de annonserte at de nå var gift. Den øredøvende stillheten som fulgte annonseringa ga dem en vekker på at folk faktisk føler seg snytt, ikke for en seremoni og selskap, men for å få lov til å glede seg med dem som gifter seg.

Jeg synes det er helt i orden at dere vil gifte dere enkelt og ta en fest til høsten. Men ikke hold det hemmelig. La folk få møte opp utenfor tinghuset med gratulasjoner om de vil, før dere drar og spiser middag med foreldre og forlovere.

Når dere allerede i forkant regner med at dette vil gi dere negative reaksjoner, så ville jeg heller ha spilt med åpne kort og sagt det som det er : At dere vil gifte dere i stillhet før babyen kommer, og at det blir selskap til høsten.

Godt å høre at så mange støtter oss i det vi vil gjøre, og tusen takk for gratulasjoner.

Når det gjelder og holde det hemmelig er det spesielt pga søsteren min, hun er sånn som forventer og bli bedt og skjuler absolutt ikke skuffelsen. Den gangen vi sa at vi ville ha et lite bryllup med bare et par stk ble hun skikkelig fornærmet og truet med og møte opp uansett. (Hun har også sagt at hun forventer og være fadder på baby i magen, har også en vennine som er på akkurat samme måten) Vi har derfor lyst til og holde det skjult fordi vi ikke vil at folk som ikke er invitert skal komme, det er våre dag og vi har selv lyst til å velge hvem vi deler dagen med.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...