MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 På dagtid sover han KUN 30 min, kan stille klokken etter han. På kvelden sover han helt rundt, våkner aldri etter 30 min. (altså når han har lagt seg for kvelden) Syns det er så rart!! Noen som vet hvorfor det er slik??
Karma! Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Det er fordi den biologiske søvnrytmen til mange barn er sånn og for de alller aller fleste gir det seg når barnet passerer 9mnd. Og som vi vet søvn avler søvn- ergo mange av disse 30 min sover etterhvert dårligere på natten i perioder pga masse 'anti' søvn stoffer som samler seg opp i kroppen å gjør barnet vare og urolige når de skal sove. Er ikke så mye å gjør med det- bare prøve å ha faste rutiner på søvn og mat. Så går det seg til etter hvert. Viktig å legge barnet før det er overtrett. Og det kan være lurt å ta like mye kontroll over sove tid som våkentid. Og med det mener jeg at det kan være greit å våkne barnet f eks kl 7 og prøve å lage en fast rutine. I følge barns søvn mønster vil det være lettest å legge barnet 1-2 timer etter det stod opp for første dupp. Og ha han siste dupp tidlig på dagen er det ingenting i veien for å legge dem for natten halv 6-6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå