Gå til innhold

Ville dere dra på sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker om vi skal bestille tur til syden i mai...men jeg har så veldig lyst!

Jeg har termin 18.07., har en gutt (3) fra før, og har veldig lyst å reise til syden og få en ferietur før babyen kommer.

Ville dere reist 10 uker før termin? Er det lov å reise med fly/ blir man avvist eller trenger man legeattest? Jeg er i god form, ikke syk, og jobber fortsatt fult, det ser jo ganske bra ut.

Hvilke steder ville dere anbefale? Har kikket litt på Gran Canaria eller Tenerife..noen som har gode tips??

Takknemlig for alle svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

De fleste flyselskap opererer med uke 36, etter dette tillater de ikke gravide på lengre fygninger. Legeattest kreves dersom man skal reise etter dette, og da kan man evnt fly til uke 38 - slik jeg har forstått det... Men det kan være lurt å sjekke med flyselskapet dere tenker å reise med! Om de anbefaler legeattest for sikkerhetsskyld! Det er en tilsvarende tråd lenger ned på siden hvor det er skrevet endel om dette! :)

Jeg reiser selv til Hellas, Kreta i uke 26. Gleder meg masse, og er ikke noe bekymret for at det skal bli noe problem. Det må jo være opptil hver enkelt om man ønsker å gjøre en flyreise. Noen mener det er risikofylt å reise med fly uansett, men jeg forhlder meg til flyselsskapenes anbefalinger, og regner med at de ikke ville godtatt gravide på fly dersom det utgjorde en risiko! :)

Lykke til med valget! Grunnen til at vi valgte Kreta er fordi vi også reiser sammen med noen andre med små barn. Og da er det ikke altfor varmt, ca 23 grader, på Kreta i mai!

Skrevet

Litt usikker der ja, for enkelte flyselskaper som driver i utlandet har grenser helt nede i 30 uker.... da kan man risikere å ikke komme hjemover uansett hvor frisk man egentlig er! Så sjekk ut hvilket flyselskap som flyr først og hør på retningslinjene deres først!! :) om det går fint ang antall uker så hadde jeg ikke tvilt på å reise! :)

Skrevet

Hei.

Vi skal reise til Bulgaria når jeg har 7uker igjen, skal være der i to uker. Er litt betenkt, men tar sjansen. Har to barn fra før og aldri hatt noen koplikasjoner i svangerskapet..

Er jo kos med en sydenferie før babyen kommer:)

God tur!!

Skrevet

Hei dere!

og takk for gode svar!

Skal høre med reiseselskapet/flyselskapet for å være helt på den sikre siden.

Og som dere skriver er det sikkert deilig å ta en sydentur før lille kommer..

Lade opp batteriene, nyte tiden sammen med familien og glede seg til den store dagen..!

Har ikke bestilt enda, men tror det blir Gran Canaria..sikkert veldig fint på Kreta og, eller Bulgaria!

God ferietur til alle sammen;)

Skrevet

Hør med reiseselskapet, regner med at det går i orden når du er i uke 30. Like viktig: sjekk forsikringen din. Flere forsikringsselskap (feks europeiske) dekker ikke avbestilling på grunn av graviditet/graviditetsplager, selv om du har legeerklæring på at du ikke kan dra. De dekker heller ikke det som eventuelt måtte dukke opp av svangerskapsrelaterte sykdommer/plager mens du er på tur. Kjør på med skikkelig forsikring, det er utrolig viktig!

Jeg skal til Gran Canaria i uke 23, deilig med sommer og sol!

God tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...