Nynte Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Mini på 8.5 mnd får brødskive til lunsj. Det har virkelig tatt seg opp nå og han spiser innmaten av en tynn brødskive selv. Han får fruktmos etterpå. Han kunne sikkert spist mer enn en brødskive noen ganger, men gir han bare en. Han virker fornøyd altså og er en stor og rund gutt. Men synes det er litt vanskelig å vite hvor mye mat en sånn tynn liten brødskive er for han, f.eks i forhold til en porsjon grøt.. Hvor mye gir dere?
Luggen Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Her vil mini ha mellom en halv og en tynn skive brød. Får et halvt til et glass fruktmos i samme måltid, og vann. Kun ett brødmåltid om dagen foreløpig...
2010 Mammaen Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 For tiden spiser gutten min dårlig, så 1/2 brødskive er det vi klarer å få i han nå. Tidligere var det vanlig med ca 1 brødskive. En gang spiste han 2 brødskiver! Det var altså helt uvanlig ;-) I forhold til grøt tilsvarer en brødskive med pålegg (fett pålegg) det samme som en porsjon grøt i antall kalorier.
Trultemor73 Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Gutten min på 10 mnd får en brødskive til lunsj. Så får han 1/2 glass med fruktpurre. Virker veldig fornøyd.
gulterkult Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 kan jeg skyte inn et spørsmål? sitter dere og mater da, eller spiser de litt selv? og har dere pålegg på?
Nynte Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2011 Jeg har som regel leverpostei på, men prøver litt med smør og fruktmos og skinkeost også. Makrell i tomat tror jeg han synes er for sterkt. I begynnelse matet jeg en og en bit i han, men i det siste har jeg lagt en bit foran han og den har gått rett i munn. Nå spiser han en hel brødskive selv når jeg legger en og en bit foran han. Han har ikke fått tenner ennå da. Han begynner så smått å få pinsettgrepet, så da treffer han som regel munn hver gang også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå