Virreli Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Hun aksepterer bare at jeg legger henne og kan skrike i det uendelige om pappa`n skal gjøre det. Hun nekter å spise på natten hvis ikke jeg er der også. En mammadalt det her altså (som jo er koselig på mange måter, men ikke alle..). Hva gjør vi nå? Noen med erfaringer rundt dette? Jeg har prøvd å forlate rommet helt, bare vist meg for så å gå, ligget sammen med dem mens jeg har strøket på henne og sunget mens hun har ligget i armkroken til pappa`n. Men så ender det med at jeg må overta. Som jo er dumt at jeg gjorde første gangen, siden vi nå har gått i fella.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Sånn var det her også. Lillegutt hadde kolikk de første 2 mndr av sitt liv, og den perioden roet han seg best hos meg, så da tok jeg alltid leggingen. Fikk flaske på sengen før leggetid. Så var kolikken over, og jeg og pappaen ville bytte på å ta leggingen. Katastrofe!! Vi holdt vel på i 2 uker før det til slutt gikk greit. Etter disse ukene spilte det ingen rolle hvem som la han. Det gjør det ikke nå heller forsåvidt (5 mndr nå). Det vi gjorde var at pappaen satt på soverommet, mørk belysning, og gav kveldsflasken. De første dagene tok det ikke mange minuttene før mini hylte, og da tok jeg over. Ettersom dagene gikk tok det lengre og lengre tid før han protesterte. Jeg tok alltid over da hylingen startet. Til slutt gikk matingen greit uten hyling, men da pappaen skulle legge han ned i sengen, så hylte han. Så da tok jeg babyen etter han hadde fått maten, og la han i sengen. Null problem Hvis ikke jeg husker helt feil, så tok det ca 1 uke før det var helt greit at pappaen ga maten, og ca 1 uke til før han fikk lov å legge han ned i sengen. Nå tar vi ca annehver gang og lillegutt er vant til at vi begge legger han, og han syns det er helt greit
Virreli Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2011 Vesla vår hadde også kolikk de første 2 månedene og da var hun mest hos meg. Men pappa`n har tatt leggingen tidligere, vi har stort sett byttet på, men det er nå i det senere at det ikke er greit. Jeg skal prøve din fremgangsmåte og ta det gradvis, det er jo ihvertfall en mild metode! Takk for at du delte Flere med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå