Gå til innhold

Tror vi har fått drømmebabyen! Men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier vi er så heldige, siden jenta (10 uker denne uka) er så snill og god. Etter noen veldig tunge uker i starten mtp amming, og så luft og magetrøbbel som gjorde til at jenta ikke sov, er det nå en drøm å ha tuppa i hus. Hun sovner når vi legger henne, i "verste fall" må vi gi en skvett mer mat eller holde henne i hånda til hun sovner. Hun kan sove opptil 9 timer før hun vil ha mer mat, i "verste fall" er jeg oppe en gang ila natta for å ordne flaske. Kan sove i tilsammen 18 timer, i "verste fall" står hun opp sammen med meg kl 8 (jeg må faktisk ha vekkeklokka på for å ikke sove bort hele dagen). Hun er våken en time eller så før hun er trøtt, og tar en blund på et par-tre timer. Så våkner hun og vil ha mat, og er våken en stund før neste blund. Vil hun ikke sove, masserer vi magen, for da er det en fjert på gang, da slokner hun med en gang.

Hun gråter bare om hun er sulten, med en gang flaska kommer er hun fornøyd. Hun har begynt å rulle rundt om hun ligger på magen, for det er noe hun ikke er så glad i å gjøre. Hun synger og ler og gliser når vi synger "lille pusekatt" - elsker å ligge et par minutter alene på babygymmen, og når pappa'n kommer fra jobb skravler hun om alt vi har gjort i løpet av dagen.

Likevel, er jeg så opphengt i denne amminga som gikk helt på trynet, at jeg egentlig ikke helt klarer å glede meg over hvor lettvint vi har det. Hvor lang tid skal det ta?? Venter liksom bare på at jeg skal klare å bare se gledene istedet for å tenke på at vi fikk en flaskebaby, noe jeg hvertfall ikke hadde bestilt. Skuffelsen og sorgen er enda der, noe jeg har veldig dårlig samvittighet for, har så lyst å bare være en lykkelig mamma som ikke tenker på annet enn hvor forelska jeg er i lille pia vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også flaskebaby, fra dag 1! Av ulike grunner.

Min er 13 uker, og sover fra 20.00 til 06.00 i ett strekk uten mat. Sovner med en gang på kvelden, ingen dulling og dalling. Vi har vært veldig bevisste på å innføre rutiner med det samme, og når han sover siste dupp på ettermiddag, så tar vi han opp 18.30, slik at han blir trøtt til han skal legge seg 20.00.

Når det gjelder flaskemating, så blir det mennesker av disse også, og når mor er fornøyd, så er baby fornøyd.

Det er altfor mye hysteri rundt amming syns jeg, og mødrene føler seg som dårlige mødre, og ammer på seg depresjoner, for å unngå flaske.

Nå mener jeg ikke at amming er en dårlig ting, for all del. Men at mødre som skal bli sett ned på pga at de gir flaske blir jeg skikkelig provosert av.

Jeg har flere ganger blitt spurt: Næmmen, gir du flaske du??

JA sier jeg, og SE hvor rolig han er, SE hvor fornøyd han er, SE hvor godt han sover om natta, SE hvor fornøyd mammaen er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...