Tyren82 Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Har akkurat begynnt med grøt til snuppa på 5 mnd, etter vi begynnte har magen hennes helt stoppet opp.., kommer av og til ut en liten klatt, og det virker veldig seigt på en måte..?? Har noen tips til hvordan løse dette?? Ammer fullt utenom og det har vi gjort til nå.. Kan legge til at vi bruker den mais grøten fra Nestle fra 4 mnd..
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Vi har alltid sviskepuré i grøten:) gutten vår har også vært mye treg i magen og det hjalp mye med de sviskene ( nestlé har et glass med puré). om han er veldig treg lager jeg tynn grøt med svisker for da får han i seg mer væske også. Du kan jo prøve litt vann ved siden av også. Hard mage betyr at det ikke er nok væske i tarmen.. Lykke til:)
Tyren82 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2011 Takker for svar.. begge deler skal prøves:)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Du trenger ikke å ta mer enn 2-3 ts så et sånt lite glass holder i noen porsjoner da den kan stå 3 døgn i kjøleskapet:)
bitthen Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Sviske, sviske, sviske! Jeg blander som regel litt i grøten til mini, og han har aldri vært forstoppet. Om jeg ikke blander i perioder så merker jeg at avførginen begynner bli hard. Da har jeg i en stor porsjon i grøten og da blir det på stell igjen. Du kan også lage sviskepurè selv om du orker. Kok opp svisker og mixe det i blenderen på kjøkkenmaskina eller stavmixeren. Jeg fryser de ned i små plastglass, men du kan jo godt bruke gamle middagsglass. Kjøper også epler som jeg koker og moser - dødsgodt i grøten. Saften fra avkoket får han å drikke ) Sviske er altså tingen. Du kan også lage sviskenam (som jeg kaller det hehe) Da lager du litt nan eller mm på flaske, og blander i sviske og rister og severer. Mini elsker det og det setter viskelig fart på sakene
Tyren82 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2011 He he, ja det hørtes kjempe godt ut så det må prøves:) takker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå