Gå til innhold

Etter å ha lest en debatt inne på 2. trimester ble jeg litt nervøs. Jeg skal ut og fly når jeg er 26/27 uker på vei!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke du skal tenke så mye på dette. Du er jo best rustet på den tiden du er i når du reiser.

Jeg sitter med baby på fang nå. Hun fløy til egypt i uke 8, usa uke 15 og trondheim i uke 27.

Men ta på deg støttestrømper! Det er et must. Beina kan hovne opp en del (dette kan de uavhengig av om du er gravid men spesielt da). Det er ubehagelig og kan vel øke faren for blodpropp. Drikk mye vann og beveg deg litt på flyet. Går helt fint-

Jeg fløy til Portugal da jeg var i uke 27. Mener å huske at det tok ca. 4 timer.

For sikkerhets skyld spurte jeg legen først, både hun og de andre legene på kontoret sa det var bare å dra! At det var noe farlig var bare tull, men de forberedte meg på at det kunne bli litt ubehagelig, på grunn av vann i beina, stor mage osv.

Jeg bestilte sete ved midtgangen så jeg kunne gå en tur fram og tilbake nå og da. Også fikk jeg med attest på når termin var, i tilfelle det ble et tema på flyplassen. De spurte hvor langt jeg var på vei, men trengte ikke se noen bekreftelse. Likevel, kjekt å ha!

Dessuten fikk jeg særbehandling på flyplassen i Portugal. Der slapp nemlig gravide å stå i kø til sikkerhetskontrollen osv. Sånn var det IKKE på Gardermoen!

God tur! :)

Finnes ingen fare med å fly når man er gravid.

Eneste som kan gå i kategorien fare er at du lettere får vann i beina.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...