Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 13 mnd og tenkte på søskenforsøk før hun fylte et år. Nå er jeg utrolig glad for at jeg ventet, jeg ser nå konsekvensene av å ha barnehagebarn. Det er sykdom på sykdom. På få mnd har hun hatt: omgangssyke 4 ganger på rad, den 4. barnesykdommen, virusinfeksjon med feber i 6 dager + en på 5 dager + flere virusinfeksjon uten feber som fører til nattevåk pga tett nese m.m, influensa 1 uke. Nå er det vannkopper i barselgruppa, det er fare for at hun er blitt smittet. Det er tøft når det pågår, lite søvn, stor behov for mammakos m.m. Barnet er fullstendig avhengig av mamsen sin. Jeg tenker nå at det vil bli uforsvarlig å ha en ny baby midt oppi dette som alenemor. Man blir jo sliten, tanken på hva kroppen må tåle hvis man har barn med to forskjellige behov der ene krever aktiviteter og den andre må ammes, stelles, osv. Hvis en av dem blir syk blir jo man på en måte "delt i to". Jeg kan ikke be besteforeldrene stille opp hver gang barnet er syk. Jeg må tåle mye fravær fra jobb, slik er det jo å ha barn. Det positive med besteforeldre er at de kan handle mat for oss hvis det er en langvarig sykdom i hus.Har også ei venninne som bor like ved som stiller opp hvis jeg trenger noe fra butikken, apoteket o.l.

Hvis jeg skal vurdere søskenforsøk ville jeg kanskje ha ventet til barnet blir litt mer selvstendig.

Hva tenker dere single som vurderer søskenforsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også litt sånn..

Var veldig plaget med bekkenløsning, og ender nok opp med det neste gang også..

Denne gangen brukte jeg krykker, og slet med å bevege meg, sitte, ligge og alt annet.. Da er det en fordel om vesla klarer å gjøre noe selv før jeg får en unge til.. (kle på seg, gå trapper, ta seg en yoghurt eller lignende..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...