Underveis --> Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Kan man virkelig vite det, eller vil det bare si at man har høye nok hormonnivåer til å _kunne_ slippe egg? Har CB-monitoren, og skal begynne å bruke den igjen nå, men jeg har alltid lurt på om det er helt sikkert at jeg har el dersom den viser "høy fertilitet"? Noen som vet?
SNURF 5 GUTTER Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har testet den denne mnd og fikk 2 dager med full utslag. Og teste i tillegg med billig strimler og dei stemte og. Om egget slipper er ingen garati.
tiemie Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 CB-monitoren måler hormonene østrogen og LH som stiger i forkant av eggløsningen, og gir derfor ingen garanti for at egget har sluppet fra eggstokken. For å vite om du har hatt el må du ta en blodprøve for å måle progesteron verdien (7-9 dager etter forventet el).
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Denne måneden har jeg hatt påvist LH-stigning hele 3 ganger, med omtrent en uke i mellom hver. Har brukt digitale CB-tester og har fått smil på disse, altså sluppet å tolke testene selv. Er nå på 4 dpo etter den siste som fant sted på cd 30. Hadde da mye el-slim og veldige smerter i venstre eggstokk, så det kjentes absolutt ut som at egget løsnet da. Venter spent på ikm nå, håper det er vår tur denne måneden, ellers går vi over i 11pp
Endomare Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har hatt 3 dager med positive eggløsningstester nå....trodde det bare var en dag?! Når er evt tjangsen for en spire størst? Før eller etter....Har gått til innkjøp av Wild Yam denne mnd, alt skal prøves! Burde vel egentlig gi opp snart etter nesten to år.....
tiemie Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 to herlige karer 2005 + 2008: Jeg har også opplevd at cb digital el test gir positiv (smilefjes) når det ikke er el... Fikk positiv test og etter noen dager var jeg hos gyn som kunne fortelle meg at jeg ikke hadde hatt el enda! Var enda noen dager igjen til el.... Kommer ikke til å bruke masse penger på cb digital el test flere ganger, de er jo fryktelig dyre i forhold til andre el tester...
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Ser ut til at det var den tredje gangen jeg faktisk har hatt el
tiemie Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Håper det blir en liten spire på deg denne mnd =) Lykke til!!
Endomare Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Lykke til alle sammen, denne måneden blir det kanskje spirer på oss også!! Jeg håper litt ekstra denne måneden, fo var til undersøkelse av eggledere 8 dager før eggløsningen, og har hørt at en slik undersøkelse kan "rense opp" litt i eggledere og mange blir lettere gravid etter en slik undersøkelse?!! Krysser armer og bein:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå