Gå til innhold

Dumt å kvitte seg med tripp-trapp stolen når barnet bare er 20 mnd?

Anbefalte innlegg

Hun vil heller sitte på vanlig stol. Sitter helt klart bedre på tripp-trapp stolen, men velger å sitte der ca 2 av 10 ganger. Vi har lite kjøkken, så lurer på å selge stolen. Men kanskje hun vil ønske å sitte der mer etterhvert? Hvor lenge brukte ditt barn tripp-trapp?

Fortsetter under...

Med mindre du trenger pengene, hadde jeg demontert den og satt den bort hvis den ikke er i bruk og du har dårlig plass. Når jeg fikk min førstefødte overtok hun tripp trappen fra jeg var liten.. :)

Vår første overtok den jeg hadde når jeg var barn, men den var ikke av samme kvalitet som dagens, så vi kjøpte ny. Vet ikke om jeg orker å ta vare på noe som kanskje ikke blir brukt- i 20 år og kanskje lenger. Har ikke dårlig råd, men har dårlig plass og skal snart flytte så greit å kvitte seg med litt ting.

Hi

Sønnen min sitter på en slik stol enda. Han er 4 år.

I sommer når vi nettopp hadde flyttet ville han også sitte på stor stol, jeg forsøkte en stund, men han klarte ikke å sitte ordentlig og i ro på den stolen. Satt og beveget seg og fant liksom ikke helt riktig sittestilling. På kne måtte han også sitte. Så jeg tok frem tripp-trapp stolen igjen. Han skjønte hvorfor, å sitter fint på den.

Jeg husker jeg hadde en slik stol til langt opp i skolealder, det som er så fint med de stolene. Jeg hadde ikke solgt den.

Har to barn. 3 og 5 år nå. De sitter begge på trappestolen av og til, men mest på egne stoler. Går litt i perioder hvor populær den stolen er. Vi har bare en og av og til er det full kamp.

Vi har god plass, og når den ikke lenger er i bruk så blir det nok loftet eller garasjen. Om du irriterer deg over den ubrukte stolen på kjøkkenet, og har liten plass så ville jeg ha kasta den ut. Så lenge du ikke skal ha flere barn da, og det skal man jo gjerne.

Venninna mine sine unger bruker dem til de er tenåringer, trappestolene.

Annonse

Sønnen min på 8 bruker tripp trapp fortsatt!!

Nå har han den som stol ved skrivebordet sitt. Vanlig kontorstol blir bare tull.......

Hvis barnet ikke sitter godt på en ordinær stol (noe de aller færreste unger på 20 mnd gjør), så bør DU bestemme at hun skal sitte på tripp trapp'en

Mine to på 5 og 8 år sitter fortsatt på sine. Angrer overhodet ikke på kjøpet av to stk tripp-trapper. Jeg liker også å sitte på tripp-trappen når jeg blir sittende lenge med pc'en.

Når barn sitter på vanlig stol blir bena hengende å dingle, med mindre du har en krakk e.l under føttene. Støtte for føttene gir stabilitet oppover i kroppen og det er viktig når man skal sitte med aktiviteter o.l. Dinglende føtter innebærer at barnet bruker mer energi/konsentrasjon på å stabilisere kroppen. Ville ikke kastet ut stolen, 4 åringen min bruker fortsatt sin hele tiden.

Min på 4,5 sitter på den. Og vi har kjøpt en til, når venner av barnet er på besøk. Venter nr 2, så det passer fint med to da. Skal også ha new born sete. Hadde ikke solgt den.

Men du, ungen din er 20 mnd og får bestemme selv hvilken stol hun skal sitte på? Kan ikke foreldrene avgjøre hvilken stol barnet sitter best inntil bordet med? Lykke til videre i barneoppdragelsen....!

Jeg reagerte også mest på den....20 mnd og får selv lov å bestemme hvor hun/han skal sitte...

Lykke til med trassalder og videre når ikke du kan ta avgjørelse på dette engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...