gutt 10 Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Min lille tass på snart 5 mnd sliter med å finne søvnen selv, og jeg bruker derfor mye av dagen på å få han til å sovne: puppe, børe, trille osv. Kan gjerne bruke halvannen time før han sovner. Så sover han en time så er det på den igjen en time senere. Herregud så slitsomt! Prøver å få han til å sove tre lurer i løpet av dagen. I går ble der bare to lurer, på stusselige 2t og 15 min til sammen, ikke mye! Men faktisk lå han i senga fra 19 til 08 i natt (avbrutt av mange oppvåkninger og amminger) dvs at han fikk mange timer søvn i natt. Lurer på om jeg skal slappe litt av med dagsovingen, kanskje han ikke trenger så mye søvn? Innspill/erfaringer?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Hei =) Du merker vel fort om han trenger mer søvn på dagtid enn han får ? Min gutt på 5 mndr sover bare 30minutter dupper av gangen, og tar 3-4 av disse i løpet av dagen.. dvs han sover MAX 2 timer i løpet av en dag. Men så sover han godt om nettene da, fra 1830 til mellom 7 og 9 på mårran uten oppvåkninger. Min erfaring er at han trenger ikke mer enn disse 3-4småduppene på dagtid. Kanskje fordi han sover så godt om nettene, hvem vet.. Men ser jo problemet med at det kan ta 1,5 time for deg å få duppet han. kanskje prøve å duppe han tidligere, er han overtrøtt kanskje? Mini her orker bare max å være våken 2 timer av gangen. Da er det bare å legge han ned, så sovner han i løpet av 5 min. Hvis vi av en eller annen grunn ikke får duppet han innen 2 timer våkentid, er det vanskeligere å få lagt han for da er han overtrøtt. På ettermiddagen skulle vi gjerne fått til en dupp til ,men det er sjelden vi får til.. så når klokken nærmer seg 1730-1800 er han en del sutrete. Men det er greit for da er det snart nattatid uansett.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Hei, mini sover 2 ganger om dagen, det varierer da fra ca 40 min til 1 time x2.. så max 2 timer ila dagen han sover fra 18-19.00-08.00, kun avbrutt 2 ganger, 1 gang mellom 21 og 23 for mat, og en gang i 5 tiden for smokk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå