Gå til innhold

Maserier og nedpress (syte - syte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt maserier siden torsdag kveld og enormt nedpress (har termin om 4 dager). Kjenner det presser mot endetarmen for hver rie og er helt av i korsryggen. Er bekymret for at det ligger og åpner seg litt og litt før de skikkelige riene tar til og at det ender i styrt fødsel før jeg kommer meg på sykehuset. Sist gang fødte jeg på 1 t og et kvarter og da var det setefødsel. Denne gangen ligger han med hodet ned så jeg er redd det ikke kommer til å gå senere akkurat. Har ca trekvarters kjøring til sykehuset forutsatt at det ikke er kø. Vurderer å ringe til jordmor for å høre om hun kan sjekke om der er åpning, men så tenker jeg at hun kan jo ikke gjøre noe for å hindre at jeg føder i bilen på vei til sykehuset selv om hun skulle konstantere åpning. Eller? Tviler jo sterkt på at jeg får kk til å sette meg i gang på grunnlag av angst for hjemmefødsel/bilfødsel. Er foresten 5. gangsfødene også så risikoen for styrtfødsel er absolutt til stede.

Ble litt syte syte innlegg dette, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ringe til jordmor eller ikke (føler det blir masing på jordmor når jeg vet at fødselen ikke er ordentlig i gang enda)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei:-) det er lov å lufte frustrasjon. Skjønner godt du tenker på dette, har selv hatt 2 korte fødsler. En på 3 timer og en på 1t 20 min. Jeg hadde villet sjekke så får du ihvertfall roet deg og eventuelt da vet du mer om fødselen nærmer seg:-)) har alle 4 fødslene vært raske?

Skrevet

Heisan og takk for svar:) Tenker jeg tar en telefon til jordmor i løpet av dagen. Nei, ikke alle fødselene har vært like raske. 1. og 3. mann brukte litt tid, mens 2. kom på to timer og 4. da på 1 time og et kvarter. Så det er jo ikke gitt at det går så fort, men jeg har hørt at det går fortere for hver gang og skal det gå fortere enn sist så får jeg det travelt:) Men det er første gangen jeg går med maserier med nedpress i flere dager slik som dette så tror nok det er årsaken til at jeg bekymrer meg.

Hva gjør du selv da med tanke på to kjappe fødseler tidligere? Eller har du kort vei til sykehuset?

Skrevet

Heia, sliter med det samme men jeg har 3 uker til termin. Mine barn kom også kjpt og er redd for fødsel i bil !!! Må ta ferje å greier...... skal en tur til JM i dag, bare for å få evt. roe meg selv ned ;) Dette er mitt barn nr 4 :D

Skrevet

Jeg har jo tenkt litt på det om jeg rekker sykehuset, men tror det skal gå bra. Litt skummelt å tenke på. Har 40 min til sykehuset så lenge det ikke er rushtid..... Dersom jeg blir urolig av dette mot slutten kan jeg avtale med jm at jeg eventuelt kontakter henne. Er 32 +2 så får vente og se... :-)) hvilke fødsel var mest intens? Nr 2 var ganske ok for meg, untatt mye ruptur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...