Gå til innhold

TIPS til handleliste og nettadresser =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk førstegangsgravid så var jeg veldig nysgjerrig på hva vi trengte , hva det kostet og hvor jeg finner det, tenkte derfor og samle opp noen tips her , og dere andre er velkommen til å legge inn mer =D

Basic:

Vogn ----- husk at den skal være god å trille, ha med i bilen, god å ligge i selv når baby ikke er liten lengre men 2-3 år og skal sove i vogna. Pris og farge og design er som en stor jungel ;)

Sprinkelseng ----- finnes kjempemange fine og her er det store prishopp!

Dyne til senga --- bør absolutt være allergivennlig. ( ca. 400,-)

Dyne til vogna ----- føder du på sommern trenger du ikke vognpose med en gang. (ca 200 ,- )

Vognpose ---- finnes mange, men ikke mange brae, vær obs på brannfaren og hvor godt den holder varmen og dekker barnet. Anbefaler på det sterkeste voksiposen (original) og Ticket2heaven sin vinterpose =) Pris ca. 1200 - og oppover

Ammepute ------ anbefaler og kjøpe ei god kraftig ei, god ammestilling er alfa omega! ( ca 400,- )

Sengetøy ------ masse fint overalt! =) Du trenger ikke mer enn 3 sett til hver størrelse.

ANNET:

Babycall ------ vi har sjeldent brukt det, men er kjekk å ha ;)

Tåteflaske ------ anbefaler å kjøpe en tåteflaske som er kolikksikker.

vår lille hadde kolikk og når jeg begynte med dr.brown sine flasker gikk det fort over =)

Smokker --- tenk på at babyen kan fort favorisere et merke ;)

Vippestol ----- hadde ikke klart meg uten!!!! :P

Lekegrind --- ville ha det til nr en men det ble aldri noe av, men det er kjekt å ha, men ikke et must. Men nå som vi venter nummer to skal vi ha det!

Termostat til badevannet

Febermåler ---- og husk febermålerhetter, og stikkpiller. Kjekt å ha liggende! Likens som saltvannsdråper til tett nese og rennende øyne ;)

Klær tilpasset årstid ------ anbefaler ull på vinter, høst , vår...

kommer ikke på mer i farta, men er lov å spytte inn ;)

Nettadresser:

bebito.no

nelly.no

babydreams.com

basson.dk

rudo.no

drommerom.no

meandi.se

alexi.no

bambina.no

lilleollebolle.no

ringo.no

osv... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...