Gå til innhold

Flere som har minier i 8- mnd alder som motorisk ikke klarer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sette seg opp, krype, åle, snu seg på rygg eller komme seg framover på et vis? Og som er KJEMPEFRUSTRERT der de ligger på gulvet og kaver og gråter og hikster så mamma må trøste samtidig som hun holder på å bli gaaaaal av den sutringa??

Han greier flytte seg litt, men ikke dit han vil, han kommer seg litt bakover på gulvet, men han vil jo fram!

Vet at man skal "nyte" litt at de er litt trege, men greier ikke nyte noe som helst når jeg ser hvordan han strever og hvor totalt ulykkelig han blir. Det gjør bare vondt faktisk, og jeg er så lei meg på hans vegne.

Noen som vet hvordan jeg kan hjelpe han? Det løsner sikkert snart, men han er jo sååå bedagelig og har jo null tålmodighet og da... Stakkar mini og stakkar MEG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må dere lære han å krabbe da. Det måtte vi lære jenta vår. Da styrte mannen armene og jeg beina. Etter noen ganger skjønte hun det plutselig og krabbet avgårde.

Skrevet

Det virker som om vi har to like gutter. Min blir snart 8 mnd. Han har aldri likt å ligge på magen. Han er veldig stor og tung, så det har hatt litt å si.

Han kan rulle fra magen til ryggen og omvendt. Så han ruller seg rundt på gulvet, men han kan ikke åle seg, ikke sitte, ikke dra seg bevisst rundt seg selv, ikke bakover eller noe sånt. Første barnet vårt reiste seg opp når hun var 8 mnd, så hun var helt i andre enden av skalaen..

Gutten min blir også sint og frustrert når han ikke kommer seg dit han vil. Han har alltid vært rolig og fornøyd med å ligge på ryggen, men nå vil han jo utforske litt mer også, så da blir han sint. Har prøvd å trene så mye som mulig på magen, men han har blitt så illsint.. Han gjør fremskritt men det tar mye lenger enn det jeg var vant med fra vår første.

Han er som en potetsekk. Veldig slapp i kroppen og holder seg ikke oppe lenge av gangen. Sitter han på fanget må vi holde han godt fast eller så svinger han hit og dit. Han klarer å stå på bena sine litt når vi holder han, men han detter fort sammen igjen.

Har pratet med HS om dette og vi skal se hvordan fremskrittene har vært fra 7 mnd kontrollen og til 8 mnd, for å se om han må til fysioterapeut. Der får man veiledning og tips til hvordan man kan trene de selv.

Skrevet

Det hørest ut som gutten din er Hyperobil, Tingeling87. Det er nemlig min, og han er også potetsekk- kjenner det veldig godt når jeg holder han opp etter skuldrene, det er veldig slapt i fht andre barn som er mye stivere. Til tross for at han er veldig sterk i ryggen, detter han bare forover uten støtte, svinger hit og dit. Dette med myke ledd er arvelig, så om andre i familien har det så...

Vi har hatt noe oppfølging av ft. og skal igjen en tur i mars. Det går jo saaakte men sikkert framover, men det er så fælt å høre på frustrasjonen og tårene som renner. Vi fikk veil. da vi var der i fht. å komme seg rundt egen akse. Dette greier han jo nå, men han er ikke så interessert i å komme seg rundt, han vil fram!

Min liker godt å ligge på magen, han snur seg på magen hele tiden. Derimot liker han IKKE å ikke komme seg noen vei - så takk for treningstips, dette skal vi prøve. Av og til må de ha litt hjelp - og jeg holder på å bli småtuppete :P

Vi går på babysvømming nå da, det skal jo være bra. Og der er han jo blant de flinkeste i klassen, hehe. Han sparker med beina og "svømmer" og dykker :) Sikkert fin mestring å få sparke med beina og komme seg framover for en gangs skyld selv om det er med hjelp fra mamma og pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...