Gå til innhold

Størrelse på vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal investere i vinterdress som tuppa kan ha utover vinteren og frem til våren, men jeg er usikker på hvilken størrelse vi skal kjøpe. Hun er ca. 70 cm, bør vi kjøpe str 74 eller 80?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for 80. Dumt å ha en for trang dress..

Min jente var bare 65 cm når jeg brukte klær i str 74 og 80.

Skrevet

"Når jeg begynte å bruke" skulle det stå:) hehe

Skrevet

Jeg ville kjøpt 74. Hun vokser vel ikke så raskt lenger nå (antar at hun er over 6 mnd?) og en sånn dress blir vel ikke brukt lenger enn til april (dvs max 2 mnd kanskje?) og mer enn 5 cm på 2 mnd blir nok ikke et problem ;-) Utrolig kjedelig med altfor store klær! Hater det!

Skrevet

tja, dette spørs egentlig hvilken dress du skal kjøpe. Noen er store i størrelsen, andre er mindre. Det beste er å ta med ungen og måle opp mot dressen.

Skrevet

Tuppa mi er 12 mnd og bruker 74 i Reimatec. Og den passer helt fint. Noen dresser er veldig store i størrelsen så jeg ville og tatt han/henne med i butikken og evt prøvd den på henne. Det er da du ser om den passer eller ei

Skrevet

jenta mi er 5 mnd og 66cm. kjøpte nettopp (faktisk) en reimadress i 74. den virker ganske så altfor stor, men jeg tenker det er kjedelig å bytte til 68 hvis jeg skal kunne bruke den i påsken også. da blir hun jo snart 8 mnd ... hva tror dere da.... beholde 74 eller bytte til 68? (håper det er ok at jeg slenger meg på med spm)

Skrevet

Reimadressene er store i størrelsen, og jenta mi brukte str 74 hele høsten-vintern da hun var 12- 18 mnd gammel, så for henne hadde ihvertfall str 74 blitt altfor stort da hun var bare 6 mnd... (hun var 75-80 cm lang den vintern hun fylte 1 år)

Skrevet

Bare meg som har en annen oppfatning av reima dressene og synes de er utrolig korte i beina og opp til skritte. Må liksom alltid ha et nr str enn det jeg tror så ikke de skal bli for korte i beina når de sitter på akebrett. Eller er de jo lange fra skrittet og opp til toppen da hehe

Hadde uansett gått for str 80, det er dumt å bruke masse penger så får du ikke brukt den hvis hun skullle bli for lang. Noen vokser jo i rykk og napp selv om de er over 6mnd.

Skrevet

Min sønn brukte str 80 til han var 18 md, da var han 85 cm og 13 kg. Det var Reima. Så vanskelig å si, du må prøve den på. Og hvis du skal ha den nå i kun to md, ikke kjøp for stor, barnet skal kunne bevege seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...