Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter denne tråden for å spørre om det er noen som har peiling på om det eksisterer noe slags statistikk på hvor mange med PCOS som blir gravid på "normal" måte? Dette gjerne med hjelp av tabletter men før prøverør.

Trenger positive tilbakemeldinger for begynner å tro at alt håp er ute..

Min historie er at jeg sluttet på p-piller august 2008 og gikk til januar 2010 før jeg fant ut at jeg hadde PCOS. Har de fleste symptom på PCOS så jeg føler at kanskje det gjør mine muligheter til å bli gravid mindre enn hos andre? Tror egentlig bare jeg er utålmodig men føler (som sikkert veldig mange andre) at det er urettferdig og at slike ting alltid skal skje meg:/

Vet det er mange der ute i samme båt som meg og jeg har fulgt med her inne lenge. Først idag fant jeg ut at jeg kanskje skulle melde meg inn å delta i diskusjoner. Så mye enklere å få svar på det en lurer på da;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142909575-statistikk/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det er nok ikke noen ført statistikk på det da det er mer eller mindre umulig å kunne føre statistikk på slikt. Spurte legen min om dette fikk da det svaret. Så vi må nok bare ta til takke med at det vil ta tid å bli gravid på den "normale" måten. Og noen av oss blir dessverre ikke gravid på den vanlige metoden heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142909575-statistikk/#findComment-143032432
Del på andre sider

Vet ikke om noe statistikk, men husker at jeg gikk å lurte på akkurat det samme da jeg prøvde å bli gravid. Og jeg søkte febrilsk på internett etter noen positive tilbakemeldinger for å ikke knekke helt sammen selv.

Jeg har PCOS og er overvektig. Vi prøvde i over 2 år. Gikk på metformin og pergokurer, men fikk aldri eggløsning. Neste steg var IVF, derfor hadde vi sluttet med både metformin og pergo mens vi ventet.

Plutselig havnet det en lavkarbo bok i postkassen min (frisk med lavkarbo av dr. Hexeberg) (Feil fra bokklubbens side). Satte meg likegreit ned og leste boken, og hun hadde skrevet en god del om PCOS og infertilitet, så jeg tenkte at jeg bare kunne prøve. Har alltid hørt at lavkarbo skal hjelpe, men var ærlig talt skeptisk fordi jeg mente det ble en litt for spesiell diett for meg.

En uke etter at jeg begynte på lavkarbo fikk jeg (fant jeg i etterkant ut) eggløsning. Jeg husker at jeg diskuterte med mannen min om jeg kanskje hadde eggløsning fordi jeg hadde så vondt i siden og jeg hadde helt syyykt med slim den ene dagen (sorry for ekle detaljer). Klarte å overbevise meg selv om at det ikke kunne være eggløsning, for det ville jo være svært usansynlig siden "det var meg det var snakk om". Gadd derfor ikke å prøve den kvelden ettersom jeg hadde så vondt i magen. To uker etter fikk jeg min første mens på egen hånd på 11 år. Så da var det jo eggløsning jeg hadde hatt likevel!!

2-3 uker etter dette fikk jeg igjen samme smerten i siden (på andre siden) og det samme slimet, så da satte vi i gang! Og noen uker etterpå fikk jeg faktisk gleden av å se en positiv graviditetstest (eller 5... trodde ikke mine egne øyner, så jeg måtte ta mange tester).

Så jeg ble faktisk gravid på egenhånd! (er nå 26 uker på vei)

Sluttet forresten på lavkarbo med en gang jeg ble gravid. Vil ikke slanke meg mens jeg er gravid.Men jeg kommer til å begynne igjen etter at jeg har fått babyen min.

Tror ikke at det bare var vekten som var problemet, for jeg hadde gått på grete roede i ett år og gått ned 15 kg, uten at det hjalp noenting. Rakk ikke å gå ned så mye med lavkarboen før jeg ble gravid. Så jeg tror at det var karbohydratene i seg selv som ødela for meg.

Lykke til!!! Det er helt klart at du kommer til å klare dette! Og om du ikke klarer det uten hjelp, så FÅR du hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142909575-statistikk/#findComment-143050472
Del på andre sider

tusen takk for svar å gratulerer så masse med graviditet!!=) Jeg har nå hatt min andre pergokur og tester for eggløsning hver dag nå men inget resultat:/ er på 16. dag i syklus så håper jo på at den kanskje bare er litt sen. Har fått en del hjelp av gyn men har måttet lest meg frem til det meste jeg nå vet. Så er veldig god hjelp i dette forumet her!=)

Jeg er også henvist til lap så håper det har effekt for jeg har en følelse av at pergokurene ikke har hatt noe effekt så langt.

Har vurdert lavkarbo selv men sliter med tanke på at jeg da må spise noe annet enn brød å knekkebrød. Har vel derfor mer eller mindre gitt opp med tanke på det å prøver heller å spise "slowcarbs" i håp om at det hjelper meg litt også. Er i tillegg alvorlig "avhengig" av potetgull og sliter veldig med å slutte å spise det i helgene. Slutta å røyke for ei god stund siden og tror at all min viljestyrke går med til å holde meg vekke fra den.

Håper iallefall det kan klaffe en vakker dag for frustrasjonen er veldig stor nå.

Lykke til til alle andre prøvere her inne og!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142909575-statistikk/#findComment-143059441
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...