Mammatiljente-09<3 Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Hva spiser dere søte små til kveldsmat? Her vil ikke snuppa ha baby-grøt lenger, er 16 mnd (ja, vet det er seint:p)
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Det varierer litt fra dag til dag, dvs etter hvor sent vi spiste middag og hvor mye frøkna spiste. Men sånn til vanlig så spiser hun enten en brødskive, en yogurt, litt frokostblanding eller et knekkebrød. Forsøker å variere litt etter hva vi har i huset. Hvis vi har spist veldig sent en dag, så får hun bare en bananbit eller annen type frukt til kvelds. Her var det forresten grøtnekt når hun tippet 10 mnd, da var baby-grøt for babyer;) Lager grøt i ny og ne til henne, og synes f.eks risengrynsgrøt er godt (men nekter å spise uten masse kanel!).
EgG Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Spiser en liten posjon grøt også brødskive. Er 12mnd jenta mi.
abella Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Middag er siste måltidet her i huset. Går det for lang tid fra middag til legging får han en banan før sengetid.
Gjest Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 middag er kveldsmaten hennes. Men som en annen over her så får hun en banan, yoghurt eller brødskive om hun legger seg senere enn normalt
Propellll ♥ Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Av og til grøt, men som oftest skive eller youghurt m havregryn eller banan. Blir bare litt dersom middagen er sen.
det er berre mordi Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Grøt er fortsatt best her i huset:) Er også 16 mnd.
alenemed1. ♥ Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Grøt eller brødskiver og noen ganger er det sen middag som blir kveldsmat. Bytter litt på grøt og brød til frokost og kvelds slik at hun ikke blir lei av en ting. Synes det er greit med babygrøt så lenge hun vil ha det for da er jeg sikker på at hun får i seg nok jern.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Til dere som skriver at middag blir kvelds og/eller at det bare blir en yogurt eller banan til kvelds... Når spiser dere middag og når legger barnet seg??? Jeg har selv hatt så fryktelig dårlig samvittighet fordi jeg er redd poden ikke skal få iseg nok mat før natten. Men vi rekker sjeldentå spise middag før i 4 halv 5 tiden og da blir det fort bare en banan eller yogurt her i huset også, da han ikke er sulten igjen før kveld stellet. Han legger seg halv 7...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Vi spiser gjerne middag ca 16.30-17.00. Guttene legger seg ca 19.00-19.30. Tilbyr alltid litt kveldsmat før leggetid. Minsten på 18 mnd spiser av og til 1/2 brødskive, storebror på snart 3 år kan til nød av og til spise en yoghurt. Jeg har også tenkt litt på om det er lite mat før natta, men de virker fornøyde. Vi spiser jo ikke mye mat rett før leggetid vi heller
Romeren Skrevet 15. februar 2011 #12 Skrevet 15. februar 2011 Vi spiser middag i halv 6-6-tiden som regel. Da har han som regel spist litt i barnehagen i 3-tiden før vi henter ham. Vi legger ham mellom halv 7 - 7 som regel og han får litt frukt/jogurt til dessert etter middag.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Vi varierer med grøt eller 2 skiver med melk til. Han begynner nok å bli litt lei grøt - er 1 år.
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 vi spiser middag i halv seks- seks tiden.. Hun spiser et lite måltid i barnehagen rundt 4 tiden så hun er ikke sulten igjen før seks tiden. Vi starter kveldsstellet rundt sju tiden og hun er i seng til halv åtte. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for at han får for lite mat. Hadde han fått for lite så hadde han nok våknet om natta pga sult - eller spist som en hest til frokost (er min teori hvertfall)
Lykke2009 Skrevet 18. februar 2011 #15 Skrevet 18. februar 2011 SNuppa mi er 19 mnd Hun gav seg med grøt før hun var året. MEN nå har jeg begynt å lage havregrynsgrøt, LITT sukker, kanel, knust corn flakes og smør på og det går ned på HØYKANT. Ellers får hun skive eller gryn (havergryn og cornflakes blandet). Selvom vi spiser middag sent får hun alltid tilbud om kvelds, spiser vi sent er det grynvarianten vi tilbyr. Det går alltid ned, blir ofte overrasket over at hun vil spise noe for jeg kjenner jo selv at jeg ikke hadde vært klar .. Var selv et "kveldsmatbarn", skulle ALLTID ha kvelds uansett :)Hun legger seg mellom 7 og halv 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå