Gå til innhold

Nav - jeg har avklaringspenger - men nå skal vi flytte...

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget arbeidsavklaringspenger gjennom nav og skal på høgskole. Alt ligger klart, alle papirer i orden:-)

Men, nå har mann min fått tilbud om ny jobb, og han vurderer sterkt å ta den. Det vil medføre at vi må flytte 25 mil.

Det er høgskoler der oppe også altså, og jeg vil få den samme utdannelsen der som her.

Men, vil nav godkjenne at jeg flytter? De er vel egentlig statlige (offentlige) og det skal vel ikke ha noe å si hvor i landet jeg bor..(?)

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Dersom du har fått godkjent å begynne på høgskole fra høsten av, så får du vel søke der de har studieretningen du ønsker og har fått godkjent, de har vel ikke satt noe krav om hvor det skal være?

Dog bør du ta høyde for at selv om dette er godkjent av ditt nåværende lokale NAVkontor, at det ikke er sikkert at det finnes midler og mulighet på ditt neste NAVkontor?

Ring og spør.

slik jeg har forstått det, så er det ikke noe problem å flytte, du kan til og med søke støtte til flytting om du kan vise til at du flytter for å gå på skole.

så selv om ikke dette er tilfellet hos deg så er det ikke noe problem så lenge du kan gjennomføre utdanningen og tiltaket på det nye stedet :)

men selvsakt, det skader ikke å ringe å høre. jeg er ikke noe spesialist på AAP

Takker for svar..

Jeg har også fortstått det slik at det ikke skal være noe problem å flytte. Men jeg er så veldig takknemlig for å ha fått innvilget omskolering og bare litt bekymret for at ting liksom skulle gå i vasken nå.

Men, jeg har bare gode erfaringer med nav da (uten at jeg har hatt så innmari mye å gjøre med de) og har en super saksbehandler som virkelig behandler meg som et medmenneske, så jeg krysser fingre og ringer å spør om det blir aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...