Gå til innhold

Baby jogger City Elite- bag og import

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen sm har erfaring med bruk av denne bagen på enkeltvogna til Baby Jogger City Elite? Har noen importert den fra for eksempel USA? Kjenner dere til moms/tollreglene for imort av barnevognsutstyr fra USA? Tips meg gjerne om nettsider der vogna kan bestilles til gunstig pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Importreglene er de samme fra Usa som fra europeiske land(eller hvilket som helst land).

Barnevogner og tilbehør er tollfritt, men du må betale norsk mva og kanskje et lite gebyr til transportør/speditør

Frakten kan bli noe høyere fra Usa, samt at det ikke er alle butikker som sender til Norge.

En måte å løse det på er å bruke JetCarrier. Da kan du slippe unna å betale frakt innenlands i Usa, og kun betale frakten som JetCarrier skal ha. Å få det sendt med båt er det rimeligste, men det tar litt tid.

Erfaring med butikker har jeg foreløpig ikke da jeg driver å kikker selv. Men den jeg til nå har funnet lavest priser i er: www.albeebaby.com

De er hvertfall billigst på den vognen vi vurderer.

Skrevet

Jeg har ikke denne vogna selv, men kjenner en som har den med bagen. Da jeg vurderte den til en eventuelt nesteman, spurte jeg henne om hun var fornøyd med bagen, og hun sa nei. Den er altfor liten, og hennes baby passet ikke i den etter han var 4 måneder, så da måtte hun over til selve vogna. Men vogna har hun bare godt å si om, og er superfornøyd med valget. Totalt sett, så fungerte bagen og vogna siden den er det eneste hun har brukt (ungen er nå 18 mnd). Bare vær obs på at babyen må kanskje ut av bagen før du som mamma har lyst på det. Men til gjengjeld så har du en super vogn.

(Jeg har selv BOB Revolution, som ligner og er mest populær i USA, og har bare godt å si om det. Tror ikke du angrer kjøp av City Elite!)

Når det gjelder bestilling, så er det bare å finne billigste nettside (amazon.com har av og til gode priser på enkelte farger, og prisene kan forandre seg dag for dag) og sende den via JetCarrier, som en annen sa. Eller ta en billig tur til New York og kom tilbake med vogn. :-)

Skrevet

Jeg har Baby jogger City Elite-vogn. Var så fornøyd med den at jeg ville ha den som søskenvogn også, men det var lettere sagt enn gjort. Satt i timesvis og lette på netttet. Fant ingen butikker i USA som sendte til Europa pga regler som gjelder enkelte merker. Sendte flere e-mail også, men alle svarte det samme.Får håpe du er heldigere. Fant heldigvis en vogn på Finn av ei som hadde importert fra Sverige, så jeg er superfornøyd! Har kjøpt bagen til singelvogna, og den er ikke så stor, men jeg får marsbarn,så trenger ikke pose så lenge. JEg er egentlig Simo-avhengig, men nå kommer barn nr 5, så da sier det seg selv at bilen ikke har mye bagasjeplass igjen:).

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...