Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring med lekegrind?

1. Når la dere miniene deres oppi eller vente de til?

2. Hvor lenge ville de være der feks etter at de lærte seg å krabbe ?

Altså hvor lang tid som de kunne legges i lekegrind før de ble utolmodige pga lyst til å utforske større områder/krabbe rundt.

Skrevet

Kjøpte lekegrind da mini var ca 4mnd. Begynte å bruke den med en gang. Han gidder ikke være der så lenge av gangen, men han er der hver dag, feks når jeg må på do, eller bare for å være der og li vant il å styre litt med lekene sine der også. Kunne ikke vært foruten.

Skrevet

Takk for svar, men hvor gammel er han nå? krabber han? Hva er "ikke så lenge av gangen"? :)

Skrevet

Tussi her fikk lekegrind på sin 3 mnd dag. Da hadde hun jo begynt å rotere rundt sin egen akse så det ble for utrygt å ha henne der jeg hadde plassert henne tidligere. Leketeppet hun lå på før dette passer fint oppi lekegrinda, så hun tok det veldig fint. Fikk opplyst der jeg kjøpte grinda at det er like greit å begynne tidlig med grind.

Hun koser seg fortsatt flere ganger på sin trygge lekeplass, selv om hun nå har begynt å få futt i beina når hun er i krabbestilling.

Eldstejenta mi trivdes veldig godt i lekegrinda i lang tid etter at hun ble mobil. Spørs om Turbo-Thea gjør det samme... Jammen godt det snaaaart er APRIL:) :)

Skrevet

Hun KAN være i grinda i opptil 45 minutter uten å måtte tas opp, som regel i 20-30 minutter. Men må jo bortom flere ganger for å hjelpe litt med å finne igjen ei rangle eller for å avlede henne litt. Ca 3-4 økter om dagen.

Skrevet

Kjøpte lekegrind til jul. Ikke nødvendig å ta den i bruk enda. Han kommer seg fremdeles ingen vei. Er 8 mnd.....

Skrevet

Vi fikk lekegrind av svigers da mini var 2 mnd, den står ved ene enden av sofaen i stua og brueks hver dag. Mini er 4 mnd nå. Den brukes til lekekrok og soveplass på dagtid. Jeg har lekegrind hovedskalig fordi storesøster på 2,5 også er hjemme på dagtid og jeg vil ha en plass til babyen som bare er hans og et "trygt" sted for han slik at storesøster ikke kan falle oppå han når hun løper/leker i stua...

Han trives godt oppi der han, men han er jo mest på fanget mitt, eller på leketeppe med meg og storesøster. Men når jeg må på do/dusjen eller andre ting så ligger han oppi der slik at storesøster kan herje litt fra seg på stuegulvet...

Vet ikke hvor lenge jeg komemr til å bruke den.. vil jo at han skal få utfolde seg over større flater når han begynner å rulle/krabbe osv.. vi får se, hadde aldri grind til storesøster så vet ikke helt hvordan det vil bli etterthvert..

føler den er ganske uvurderlig for oss nå i hvertfall!!

Skrevet

Jeg syns det bare var noe tull. Ble nesten aldri brukt med jenta vår. Hun klikka så da var hun bare nedpå gulvet i stedet. Var aldri langt unna henne så. I starten da hun ble født kjøpte vi reiseseng hun kunne sove i pga kulden ute. Og den lå hun i når hun sov og der hadde hun leker hun kunne se på. Nå har vi gjort det samme med gutten våres også.

Skrevet

Takk igjen folkens.

Vi står på nippet til å kjøpe grind, men vi har liten plass og siden den er "unødvendig" før mini kan krabbe og dersom han kun vil akseptere å være der la oss si en uke etter han har blitt mobil, vil det jo ikke være verdt bryet å ha grinda midt i veien for allt!

Jaja, vi for se. Typen er helt bestemt på at dette må vi ha...

Skrevet

Enig med deg i at behovet er størst når babyen har større søsken. Vi har ikke brukt lekegrind tidligere. Men er glad for å ha arvet en nå, med storebrødre på 4 og 6 år som herjer i stua! Babyen ligger mest på gulvet når han og jeg er alene hjemme.

Skrevet

Hehe, litt upresis i svaret ja :-D

Han blir snart 8 mnd. Åler seg fremover og kommer seg dit han vil på gulvet. "Ikke så lenge av gangen" vil si ca 10 min.

Skrevet

Vi låner en lekegrind, hvor bunnen kan være i to stillinger. Så siden frøkna har vært født har vi hatt den slik at hun ligger på den høyeste stillingen. Det har vært helt genialt for oss i fht at jeg har slippet å bøye meg helt ned til gulvet hver gang når hun skal sove/leke, har nemlig litt problemer med ryggen. I tillegg har vi siden hun var noen uker gml hatt en uro festet på lekegrinden, og fra da hun var 3 mnd hatt et leketeppe på gulvet, slik at hun har litt variasjon. Så når hun er lei grinda synes hun det er stas å bli lagt ned på leketeppet sitt. Hun er 4 1/2 mnd nå, og jeg tenker jo at etterhvert som hun blir mer mobil når hun leker vil grinda bli mindre brukt fordi hun vil trenge et større område å utfolde seg på. Vi har også fra starten hengt leker på sidene av grinda så at hun har hatt masse fine farger og former å se på når hun snur hodet, så hun digger lekegrinda:o) Så jeg er veldig fornøyd med å ha lekegrind!

Skrevet

Vi fikk lekegrind til dåpen av besteforeldrene hans og da var han 4 mnd. Han er nå 8,5 mnd og ikke særlig mobil enda, men han storkoser seg i lekegrinden sin:)) vi bruker den masse. Han er vår første så er ingen fare å la han ligge på gulvet heller og det er han også, men syns det lett blir gulvkaldt. Han har også en treningsmatte som han ligger på på gulvet. Er glad for at vi fikk den grinden:) han sitter og ruller rundt oppi der og leker med lekene sine. Kan si vi bruker den daglig.. Så jeg vil absolutt anbefale det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...