Gå til innhold

Når baby våkner etter 45 min - 1 time...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan få den til å sovne igjen?

Vi har hatt en del soveproblemer i det siste, men nå ser det ut til å gå bedre. Ho sovner kun i vogna, da. Enten det er dagsoving eller ho skal legge seg for kvelden, så legger vi ho i vogna i gangen og gynger til den store gullmedalje. Da sovner ho :)

På dagen går det greit, men om kvelden sover ho som en stein i ca. 1 time. Da går ho sikkert over til lettere søvn, også våkner ho. Noen ganger klarer vi å gynge ho i søvn igjen, men stort sett våkner ho og nekter å sove igjen før det har gått et par-tre timer.

Skulle også veldig gjerne ha fått ho til å sovne i senga si, men føler vi har prøvd alt :/

Ho er forresten 5 mnd!

Noen eksperter her? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 5 mnd og våkner ofte igjen etter 1 time. Noen ganger hjelper det bare å gå inn til henne og gi henne kosebamsen (da finner hun totten), andre ganger tar jeg henne over i senga og ammer henne i samme lys og ro som når jeg nattammer, og kan da legge henne tilbake igjen. Mens enkelte ganger er hun lysvåken! Da står hun opp igjen, og er oppe til hun blir trøtt igjen.

HeHe, dårlig råd, men mest for å si at det nok ikke er helt uvanlig. Hun sovner av seg selv. Hun blir rød i øynene, da er hun trøtt. Jeg ammer henne, da blir hun trøttere og slapp, så legger jeg henne i senga.

Skrevet

He he, vi har gitt opp en del ganger ja, og bare hatt ho oppe. Ho er jo blid som en sol bare ho slipper å ligge i senga :)

Men altså, jeg mistenker at ho ikke våkner 100% egentlig, for ho våkner så brått, med et øredøvende hyyyl. Og om vi ikke tar ho opp, men prøver å prate til ho, stryke på ho osv, så enser ho ikke at vi er der, så da tror ho jo at ho ligger alene og skriker :(

Amming i senga har jeg også prøvd, men det er ho ikke noe særlig interessert i. "Jeg er ikke sulten, bare vååååken"! Også blir ho like sinna når vi prøver å legge ho igjen.

Flinke babyen som sov 12 timer i strekk fra ho var 2 mnd! Jeg hadde til og med begynt å håpe at det skulle vare :)

Skrevet

Jeg lurer på det samme.

På dagtid våkner vesla etter 30-45 min. Hun sover på terrassen i 2.etg og der får jeg gått frem og tilbake med henne. Hun sovner fort igjen når jeg går litt, men våkner igjen etter 5-10min. Så er det samme rutinen igjen. Jeg har prøvd å gå selv om hun har sovnet, i håp om at hun går i dyp søvn igjen. Men det har ikke funket. Jeg har vel prøvd 7-8 min. Tenkte jeg skulle prøve 10 min i dag. Mer enn det er jo rett og slett bare stuslig, men må man så må man vel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...