Sibabyno Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Hei:) Da var søknad om IVF endelig sendt avgårde til Haukeland. Noen som vet hvor land ventetiden er der nå? noen andre som venter på å komme til der? Håper tiden går fort, kan nesten ikke vente :)
Glow2011 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Heisann :-) Vet ikke hvor lang ventetiden er der nå, men da vi sendte søknad i fjor sommer, så fikk vi time til forsamtale 3 mnd senere. Vi hadde ikke helt tålmodighet til å vente, så bestemte oss for å ta et forsøk privat (Hausken i Haugesund), der vi var i gang med første forsøk etter en knapp måned. Masse lykke til, håper du er igang om ikke så altfor lenge. Man kan jo bli gal av all denne ventingen :-)
familiepå3? Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Vi ble henvist til utredning på Haukeland i mai 2010, og fikk time hos gynekologisk poliklinikk i november 2010. De sendte deretter søknad til ass. befruktning og har fått time der i mars 2011. Står i brevet at vi på denne timen vil få vite dato for når vi er i gang. Eg takler vel denne ventetiden svært dårlig, men der nermer seg:) Lykke til! Barn frå før av ?
Sibabyno Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2011 Hei:) Glow2011: er det ikke mye dyrere på Hausken enn ved det offentlige? Ble det klaff for dere? familepå3: Nei, har ikke barn fra før av. Takler ventetiden svært dårlig jeg også, håper bare at det ikke tar for lang tid. Merker vi har ventet lenge, og humøret og følesene svinger fort. skal ofte lite til for at tårene renner.....min gyn sa det kunne ta 4-6 uker før vi fikk svar.....så håper timen ikke er så lenge etter det. Lykke t til deg og
Glow2011 Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Hei igjen :-) Jo vi betalte 24000 kr for 1 forsøk. Det forsøket vi gikk i gang med i august ble avbrutt etter en uke med spray (nedregulering) da jeg ble gravid naturlig (betalte da ingenting hos Hausken). Men mistet desverre i uke 10 i oktober. Så vi hadde et nytt forsøk i januar som endte negativt. Men vi har 8 egg på frys så skal ned igjen i midten av mars for å sette inn to egg. Krysser fingrene for at det går denne gangen :-) Krysser fingrene for at dere har fått kommet i gang med forsøk innen noen måneder :-)
Sibabyno Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2011 Tusen Takk for lykke ønskinger, det kan en trenge Håper det sitter på dette forsøket for dere da. Kan jeg spørre hva som gjør at dere må gjennom IVF? Hos oss er det min kjære som har dårlige svømmere.....
familiepå3? Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Blir spennende, plutselig så ligger det et brev i postkassen med innkallelse:) Hos oss er det også dårlige svømmere som er årsaken. Har nedtelling til forsamtalen, og prøver desperat å finne på gøye ting for å få tiden til å gå fortere!
Sibabyno Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2011 Ja, har vel aldri vært så spennende å hente posten som nå framover :) Føler jeg har fått en annen ro nå som søknaden er sendt, da vet jeg at noe skjer. Mens vi var under "utredning" ble det jo nesten stress med prøving, og negative graviditets tester hele tiden. Nå vet jeg liksom at sjangsene er ganske små for at vi får det til naturlig, så nå tenker jeg ikke på det hele tiden. Lette jo etter symptomer på graviditet hver mnd, og skuffelsen så stor, helt forferdelig. Får bare håpe at spiren sitter på første forsøk, det hadde vi fortjent nå. Har hørt at mangen som har dårlige svømmere som problem, har fått det til på første forsøk. Det er nå lov å håpe... Ja vi og prøver å holde oss opptatte slik at dagene går fort. Holde på å pusse opp hus, så ikke akkurat så vanskelig Hvor gammel er dere? Jeg blir 28 om noen uker, og min kjære blir 31 iår.
Lillefruen Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Hei Søknaden til Haukeland ble sendt i begynnelsen av desember 2010, og vi fikk time til samtale i slutten av mars 2011. Jeg har pco, og dermed nesten ikke-eksisterende syklus eller eggløsning Vi har forsøkt med pergotime, men det funket ikke... Nå som timen for samtale nærmer seg, kjenner jeg at jeg slapper mer av:) Det er godt å vite at hjelpen er underveis, og dermed slippe alt stresset med prøving hver mnd. Håper du får time fort du også Lykke til
familiepå3? Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Ja , vi satser på klaff på første forsøk:) Vi er begge 25, blir 26 i år.
Sibabyno Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2011 Hei Lillefruen:) 4 mnd vente tid altså.....ah....håper ikke det går såååååå lang tid.......får håpe på at det går raskere nå. Masse lykke til t deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå