Gå til innhold

marcus mattheo? hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker ikke når man har to navn som begynner på samme bokstav, men nå var det jo ikke det du spurte om...

Jeg synes Marcus Mattheo blir litt too much desverre. Markus er et fint navn, men som du sier, ikke lett å finne et bra navn med dette kriteriet, beste jeg kan komme på her og nå er Markus Melvin.

Huff det var ikke fint. Marcus er jo greit, men Mattheo....lite pent gitt. Llitt mye t'er i navnet, ville skrevet Matheo i det minste. Skjønner ikke at norske barn heter Matheo, det er så low life/latino lover.

Mats Marius er bedre, så blir det oppkalling etter pappaen også.

Jammen ikke lett å finne to guttenavn på M som passer sammen, ønsker deg lykke til :)

Synes Marcus Mattheo er litt tungvint å uttale. Men om dere kun skal bruke Marcus til daglig, så går det.

Men en annen som foreslo Mats Marius - det synes jeg er veldig pent egentlig! Liker det mye bedre, og går an å bruke begge navn til daglig.

Ellers enig med en annen som lurer på hvorfor norske barn skal hete Mat(t)heo. Høres veldig spansk/latinsk ut for mine ører.

Annonse

Du spør og får svar: Absolutt av de dårligste på lang tid - det blir bare så "way too much".

På MM kjenner jeg til Mons Michael, og du fikk forslag om Mats Marius, det var ikke så dumt.

Jeg synes også at Matheo blir klissete og veldig wannabe, men typisk mote, da.

Marc(k)us og Matheo er begge nydelige navn :)

Sammen vlir det litt tungt ja, men om dere bruker det ene til daglig, så er det jo ikke så farlig :)

Hva med

Mats Milian

Mao Mathias

Marco (vet ikke hva som kunnet passet til da)

Mons (kommer ikke på noe her heller..hehe..)

Men noen navn på M iallefall.. kanskje du finner nye kombinasjoner du liker :)

Lykke til:)

Annonse

Marcus Mattheo ble litt overkill for min smak.. Mange fine guttenavn på M da - men jeg ville prøvd med et kortere førstenavn og eventuelt ett litt lenger mellomnavn. Hva med;

Mio

Mats

Max

Matti

Mika

Marcus

Marius

Magnus

Manuel

Martin

Martinus

Michael

Max Michael

Max Martinus

Max Marius

Lykke til!

Markus er helt greit. Mattheo er harry i mine ører. Blir for latino og har dere et norsk etternavn kan det høres veldig rart ut.

Hva med å la det andre navnet være Marius så blir det direkte oppkalling etter pappa?

Synes det er greit med to navn som begynner på M, men synes det blir mye med to navn som begynner på Ma-.

Hva med disse?

Mikkel Marius

Mons Marius

Mads Marius/Mats Marius

Mats Mikael

Mads Martinius

Markus Mikael

Mikkel Mathias

Mikkel Matheus

Max er et navn som er lett å sette foran, men med et navn til på M blir det så likt Max Manus, så det ville jeg nok droppet.

Liker ikke dobbeltnavn som begynner på M-M. Uavhengig av det likte jeg ikke Marcus Mattheo (ville i såfall skrevet Markus Matheo, det ser mye bedre ut!) Markus er vakkert. Matheo liker jeg ikke, blir veldig wannabe og harry.

Mads Marius var et bra forslag, og kjekt med oppkalling etter pappa da :-)

Matheus er også et vakkert navn på M.

Lykke til! Ikke lett oppgave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...