Cryst@l Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Hei, jeg blir litt nyskjerring for ulike kalkulatorer sier ulike ting. Jeg hadde første dag i siste mens 31. des. Men jeg vet at jeg ikke hadde EL før 18 januar, dag 19 i syklusen. altså 32 dagers syklus da lutealfasen alltid er 14 dager. Er jeg da 7 uker eller 6? Skal man telle fra man har EL siden man vet det sånn noenlunde eller skal man ta litt kortere? Det gjør nemlig de kalkulatorene som spørr etter EL og hvor lang syklus du har.. Skjønner ingenting jeg... hehe. Noen andre som er kloke på dette??
Isabella12 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Du teller fra første dag i siste mens. Svangerskapet er altså to uker "eldre" enn barnet hvis du har eggløsning 14 dager etter mens. Du teller altså aldri fra EL, men siste menstruasjon.
Cryst@l Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2011 Men da er jo svangerskapet 3 uker eldre enn babyen... jeg hadde jo ikke EL før 19 dager etterpå.. jaja.. få vente i spenning til ultralyd. Tar nok tidlig. hehe klarer ikke å vente
♥ Min engel ♥ Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Heisann Er litt stress det derre. Jeg er 9 uker på vei på lørdag hvis vi teller fra første dagen i min siste mens. Men da jeg var på tidlig ultralyd på fredag så sa jo og gynekologen dette før hun tok ultralyden. Men etter ultralyden sa hun at jeg var 5-6 uker på vei (altså fosterets alder)!! Så dermed vil jeg ha termin i oktober og ikke i september slik alle nettsteder har regnet ut. Men skal uansett tilbake om tre uker for å sjekke hvordan det står til og da evt sette en 'riktig" uke på meg. Er jo litt greit å vite da når noen spørr hvor langt en egentlig er på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå