Gå til innhold

Guttenavn som passer til Annelea(h) ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært gjennom denne diskusjonen på siden her før...

Har kommet frem ti at Annelea er måten jeg vil skrive det på:)

Anne Lea, blir for oppdelt i uttallelsen..det skal være et ord, ikke to..

Synes det er helt greit å høre andres meninger, men det var da voldsomme utfall... dere virker veldig hissige i det dere skriver..

Og jeg spurte ikke etter meninger rundt navnet Annelea, men hvilke guttenavn som kunne vært fine til :)

Skriv det som du vil du, uttalen er jo den samme uansett, så helt unødvendig å diskutere om du burde dele det eller ikke:) syntes det er vanskelig med hva som passer til.. Det er egentlig mange navn som passer til.. Hva slags guttenavn liker du? Kan ho nevne noen av de jeg liker:

Philip, Lukas, Nicholas, Kasper, William, Emil, Liam, Sander, Emilian, Johannes, Noah

Annonse

Enig med deg i det :)

Jeg liker litt spesielle navn, liker ikke de gamle og vanlige navnene som Harald, Håkan, Kristian.. vet ikke om du ser hvilken gate jeg mener? :)

Liker veldig godt Nicholas(eller kanskje Niklas?)

Emil

Kasper

Lukas

Noah

Liam og Sander har jeg nære venner som har "tatt"

Johannes, Philip, William, Johannes..ikke helt meg, men fine navn..

Har falt for navn som Leander, Bendik, Trym..

Men synes kanskje ikke de klinger så godt med Annelea?

Ikke voldsom eller hissig jeg. Sier bare min mening. :) Beklager hvis det ikke var det du ville høre, men sånn er det noen ganger. :P Din avgjørelse, og lykke til med det.

Nicolas er nydelig, Niklas syns jeg er grusomt. Kasper er også pent. Hvis du liker litt spesielle navn ville jeg styrt langt unna Noah, Lukas og Emil - det er bortimot de vanligste navnene du finner. Trym er kult. Leander er alt annet. :)

Signerer LoveDove, som vanlig, nær sagt.

Ditt valg, men jeg ville nok også delt opp til Anne-Lea, i stedet for å selv "finne opp" et sammensatt navn". Men det er ikke akkurat noen stor sak.

Men støtter LoveDove i anbefalingen om å styre unna Noah, Lukas og Emil, og ikke minst svinge svært langt utenom Leander. Det er vel omtrent det veikeste og mest pinglete navnet jeg vet om.

Siden du velger to tradisjonelle, gamle navn til jente (det er jo det, også om du setter dem sammen!) , så ville jeg holdt meg i samme gate til gutt.

Sterke meninger her inne som alltid. Men jeg skal ihvertfall holde meg til saken og svare på det du spør om :) Så får vi se om jeg "treffer" på noe..

Forslaget Trym syntes jeg passet fint.

Andre navn jeg liker, som kanskje passer, er:

Annelea & Selmer

Annelea & Oscar/Oskar

Annelea & Emrik

Annelea & Askil

Annelea & Aksel

Fått litt sansen for gamle navn, men som likevel ikke er "standard"-navn.

Når det gjelder Annelea er jeg enig i at det er penest uten h :)

Sant det. Mange som setter navn og "lager" nye:)

Kan ikke så mye om navn, opprinnelse, gammelt eller nytt og betydningen av de, så det er spennende å lære litt mer om slike ting.

Hva mener du med at et navn er veikt? Jeg synes ikke Leander høres veikt ut.. nå er ikke dette favorittnavnet, men synes det er fint alikevel.

Har funnet ut (etter litt lesing) at Emil, Noah å Lukas ER veldig vanlig, så kommer til å styre unna disse. Er bare det at ingen i min krets har brukt disse navnene, så da tenker man ikke over det.

Hvilde tradisjonelle guttenavn ville du foreslått til Annelea da?:)

Annonse

Gjest Antarctica

Støtter ljuba, Bendik passer flott.

Men selv om du ikke vil ha meninger om Annelea: for mange virker dette merkelig og unødig tungt.

Som Trinelise, Karianne, IdaLou og andre bisarre stavemåter men møter på: hun må bare forklare det til alle. Ingen uttaler det Anne mellomrom Lea selv om det skrives Anne Lea. Kjenner selv en Ann-Elise og det blir bare tull når det skal staves. Alle tror selvsagt hun heter Anne Lise, fordi begge deler uttales Annelise!

Sier ikke jeg ikke vil ha meninger om navnet, bare at det ikke var det jeg spurte om.

Hadde jeg selv skulle uttale Anne Lea ville jeg sagt Anne så Lea..

Jeg vil at det skal uttales i et ord, altså Annelea..

Litt vanskelig å forklare når man skriver..

Det er forskjell på dialekter også, på min synes jeg Annelea klinger fint, og mine venner er enige :)

Liker også Bendik veldig godt forresten.. bedre å bedre faktisk :)

For meg er Karianne et navn skal skrives i ett, har aldri vært borti noen som skriver Kari Anne.. det blir jo bare tungt å unødvendig i mine øyne.

Forstår hva du mener med Anne Elise, ville nok trodd selv at det var Annelise, men det problemet er det ikke med Annelea.

Synes Annelea var ganske fint, jeg. Selv hadde jeg Anneline eller Annelin på min liste, er jo også to navn skrevet sammen. (Men barna mine fikk andre navn). Mener å huske fra en annen tråd at det er oppkalling inne i bildet, og det er koselig! Gå for Annelea!

Som andre har nevnt er noen av de andre du nevner her veldig popis. Hvis du ha spesielle navn velger du ikke Noah, Lucas, Emil etc etc.

Leander er ikke helt på toppen av statistikken, men velger du Leander nå, har du kanskje brukt opp muligheten til å bruke Annelea senere? For Leander og Annelea ble kanskje litt for likt?

Hva med navn som:

August

Didrik

Ludvig

Ulrik

Gabriel

Nikolai

Olai

Theodor

Jonathan

Hvis Annelea er oppkalling? Hva med å lete etter navn i slekta til en gutt også?

Stemmer at Annelea er oppkalling:) (Anne-Grete, som er min avdøde mor)

Har og tenkt litt på oppkalling til gutt, men skal jeg kalle opp etter noen, vil jeg det skal være noen jeg stod nærme, eller en nær slektning jeg ikke fikk sjangsen til å møte. Ikke bare et "random" navn i slekta liksom :)

Da har vi Reidar(farfar, død) Magne (morfar, død. Men som mitt søskenbarn er oppkalt etter, han heter Jan Magne) Rolf Kåre (som er far, lever :) ) Ingen av disse navnene er slike jeg faller for umiddelbart.

Kåre hadde jeg ikke villet bruke, da faren min ikke liker det navnet selv.

Kan selvfølgelig lete litt i samboers slekt, kanskje vi finner noe der :)

Jeg skal ikke argumentere mer på navnet Annelea, men vil bare nevne at hvis du slenger inn en bindestrek så styrer du unna begge problemene. :)

Ser du ikke liker Askil, men hva med Eskil? Jeg syns det er så flott. Ellers syns jeg Helmer er penere enn Selmer. (Selmer er for øvrig også et advokatfirma.) Jeg har aldri vært voldsomt glad i Bendik, men gå for det hvis du liker det. Ulrik? Fredrik? Erik?

Ellers:

Peder

Ludvig

Wilhelm

Eivind

Amund

Eskil var ikke så dumt nei:)

Helmer- liker ikke, men har ingen grunn

Advokatfirma ja.. alt man skal tenke på :P hehe

Ulrik-liker det veldig godt:) Har ikke kommet på det navnet før.

Fredrik, Erik, Wilhelm, Eivind og Amund går ut, ettersom jeg har nære venner, barn av venner og familie som heter det.

Peder og Ludvig...nja...ikke stor fan.

Men takk for Eskil og Ulrik.. må si Ulrik er en ny favoritt :)

Så bra! Ulrik er i grunnen et undervurdert navn, som har forsvunnet i skyggen til Fredrik (som fort kan bli litt ordinært) og Didrik (som jeg aldri har likt). Så fint at du liker det. :) Eskil er et navn jeg liker bedre og bedre jo mer jeg smaker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...