hedgechok Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Bebis drikker nesten aldri mer en 100ml. Vanligst 40-60 av gangen. Hun spiser grøt + frukt 2 ganger om dagen, og etter grøt kan hun av og til drikke litt vann (2-3 slurk) eller 10 ml mme. Er det for lite veske? Noen tips hvordan å få henne å drikke mer?
Skedsmo(r) Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Det hørtes litt lite ut. jeg mener jeg har hørt at barn i den alderen bør ha i seg en halv liter i døgnet. Nå er det mye vann i både frukt og grøt, så hun får nok i seg det hun trenger selv. du kan jo prøve å gi henne litt mme før du gir henne grøt, hvis det er enklere å få i henne enn vann. Du kan også få kjøpt frukt drikke til babyer.
Hanna30 Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Min drikker 150ml når han står opp. Etter det drikker han slurker mens han spiser, aner ikke hvor mye i løpet av dagen. Men det regulerer de jo selv, så bekymrer meg ikke over det. Som sagt over her er det mye væske i maten også, så ville ikke tvunget på noe ekstra hvis hun er frisk og rask og utvikler seg normalt, da får hun nok det hun trenger:)
hedgechok Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2011 Hun er jo frisk og rask ja:) Klarte å reise seg på beina i lekegrinden i går:) Det er jo sant, at det er vann i grøten, tenkte ikke på det.. Jeg ser bare at andre babyer drikker så mye mer.. Tusen takk for svar og tips!!!
EgG Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg brukte mme som tørstedrikk i stede for vann. Snuppa mi var ikke noe glad i vann. Da tok hun mellom 70 og 100ml mme til hvert måltid. (4måltider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå