Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Ja, gutten min er nå snart 5,5 mnd! Jeg har sliti leeeenge med å få i han grøt, i det hele tatt fast føde. Nå ENDELIG spiser han med et smil om munnen, og det virker som han liker det meste. Men hvor mange måltider skal en baby på 5-6 mnd ha i løpet av dagen? 1,2--3?? Han får en porsjon grøt i 18-19 tiden, og så har han fått litt fruktmos/middagsglass i 12 tiden.. Ellers ser dagene ca slik ut 09.00- frokost, 220 ml mme (ferdigblandet) 12.00- lunsj , 220 ml mme (ferdigblandet) og fruktmos/middagsglass, han drikker aldri opp melka etter han begynte med noe attåt tror han spiser mellom 100-150 ml 15.00- 220 ml mme 18.00-19.00- kveldsmat, en porsjon risgrøt og ca 130-150 ml mme. 22.00-00.00- 220 ml mme, spiser alt (egentlig litt rart siden han får mye grøt til måltidet før+melk)
2010 Mammaen Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Han får jo i seg enormt mye i løpet av dagen! Er han veldig stor? Ser ut som det er mye kalorier her i løpet av dagen (ikke kritikk altså). Han kunne nok med fordel kuttet ut et måltid melk og erstattet med fast føde og dropp melk til lunsj/middag og gi vann. Må du gi det siste måltidet på kvelden eller klarer han seg uten?
FanteGuri Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Ville ikke kuttet ut melk til noen av måltidene enda, viktig å huske at melk er det viktigste for babyen enda. Men han kan jo få litt mindre melk til frokost, sammen med en porsjon grøt. Ellers ser jo måltidsrytmen bra ut, babyer er jo så forskjellige. Jenta mi på snart 5 mnd, spiser så vidt litt grøt til kveldsmat, får ellers bare mm og er fornøyd med det..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Ah, takk for svar!!! Han er 8 kg og 70 cm, helt gj.snittlig ifølge HS.Han er iallefall ikke tykk!! Prøvde å spørre om dette hos henne, men hun bare trekker på skuldrene og sier at jeg kan jo kutte ned på melka! Jeg har prøvd å kutte ut det måltidet, men da skriker han, og sover ikke på flere timer, sutter på hånda og er utilpass! Men nå virker det som det begynner å gå seg til, for han drikker mindre og mindre av den flaska!! Tusen takk for svar, og kritikk er ikke nødvendigvis en dum ting
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Fante guri, jeg har prøvd med grøt til frokost, men han bare spytter ut og vil ikke ha, har tenkt å fortsette og prøve litt til Gav en hel porsjon grøt nå til kvelds, og da drakk han bare 70 ml
FanteGuri Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Du får bare fortsette å prøve, men han er jo ikke så gammel enda, så det er ikke noe å stresse med, går seg til etterhvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå