Gå til innhold

gravid og mat..........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke lyst til å gå opp over 20 kg den her gangen..

Er nå i uke 25 og har lagt på meg 6kg, det er greit.

Men hva skal jeg spise og hvor ofte skal jeg spise for ikke å ikke legge på meg så mye denne gangen??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vil svare meg :(

 

Jeg har lest ut og inn på nettet og bøker og overalt. men kunne tenkt meg å høre akkurat hva man kan spise mye av for å ikke legge på seg så lett å hva man helst bør unngå av MAT som man legger på seg lett av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg kan vel egentlig ikke svare deg så godt for jeg sliter litt med å legge på meg utenom når jeg er gravid. Er i uke 22 og lagt på meg 4 kg. Sist svangerskap la jeg på meg 18 da men de rant jo av fort som bare det.

 

Det sier seg vel egentlig mest selv at hvis du ikke vil legge på deg så mye så bør du styre unna søtsaker, brus, osv.

 

Man skal jo spise som normalt når man er gravid, men jeg prøver ialelfall å få i meg en god del grønnsaker, frukt, og mer fisk enn til vanlig. Mest fordi det er sunt og ikke fordi jeg ikke vil legge på meg da men.

 

Prøv å tenk i sunne baner iallefall. Velg grove kornbrød istedenfor loff, som snacks kan man velge grønnsaker og en lett dip eller smoothies, istedenfor sjokolade og chips. ikke bruk mye smør på skiva og stek i sunn olje istedenfor smør.

 

Kan være lurt å spise en del grønne grønnsaker når man er gravid fordi det inneholde en del jern. Som f eks brokkoli, spinat osv.

 

 

Ellers så kan det jo være lurt å for eksempel ta seg en joggetur eller lignende for å hjelpe å holde vekta nede. Syns egentlig ikke du skal stresse for mye med å ikke legge på deg, pass helelr på at du har et greit sunt og variert kosthold så legger ud nok på deg bare det du må, og det går nok fort av igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du egentlig var ute etter å vite nøyaktig hvilke matvarer man kan og "ikke" kan spise.

 

Vil anbefale musli og lett yoghurt forresten. Det metter utrolig godt og gjør jo da at man holder seg mett lenger.

 

Pasta bør man holde seg unna ettersom det inneholder utrolig mye karbohydrater, og velge magre kjøttprodukter. Fisk og fugl er jo bedre valg enn kjøttdeig osv.

Hold deg også borte fra peanøtter om du ikke vil legge på deg, og velg vann som drikke.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...