Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Var på kontroll i uke 26+5 og SF var på 28cm. Ny kontroll i dag i uke 29+5 og SF mål på 35 cm, legen måtte måle flere ganger.. Men 35cm kom hun frem til. Skal på sykehuset i løpet av uken på ul for å sjekke fostervann osv. Har også gått opp 4 kg på 2 uker men blodtrykk var fint. Spor av protein i urin men legen sa det var vanlig. Er så bekymret for at noe skal være feil med babyen min, hun sparker og turner på så kjenner masse liv.. Noen andre med erfaringer? Setter pris på svar
superhygge Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Hmmm...jeg synes også min mage har vokst enormt de siste to ukene, men tenker at de vokser vel i rykk og napp, gjør de ikke? Såfremt blodtrykket ditt og vekta ellers er ok er det vel ingen fare? Legen hadde sagt noe om det var grunn til bekymring. Tror det hadde vært verre med en mage som ikke vokste... Jeg tok frem helsekortet fra forrige sv.skap og sammenliknet med det fra denne, viser seg at mitt SF mål er like stort nå (målt u29+0), som i uke 33 sist.... Det går sikkert bra...hvis du bekymrer deg fælt kan du ta en ekstra tlf til lege/jordmor, så finner dere ut av det:) Lykke til!
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2011 Ja fikk henvisning til ekstra ultralyd denne uken en gang.. Venter på brev i posten. Lurte bare på om det var noen med lignende erfaringer. Det er ikke vanlig at SF mål gjør så store hopp så man blir jo litt bekymret. Målene skal følge kurven sin og ikke ha for store sprang verken opp eller ned. Håper alt er bra med lille babyen min <3
Et lite barn i magen :) Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 jeg lå litt under gjenomsnittet på SF mål, men ved uke 25 hoppet jeg godt over gjennomsnittet. Jordmor sa at det ikke var uvanlig at magen får et hopp, spesielt for de som ar vært gravide før. Ting er litt mer tøyelige da Men SF målene skal jo helst ikke gå opp og ned flere ganger, skal helst være en fin stigende kurve. Men et hopp er ingenting å bekymre seg! Mener nå jeg da Lykke til!
Snellamedto Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Jeg fikk plutselig skyhøyt sf-mål i uke 37, laangt utafor kurven min og laangt utafor det grønne feltet. Følte meg også veldig "sprengt" i magen med konstante kynnere. Ble henvist til ekstra ul pga jordmor var ganske sikker på at det kunne skyldes for mye forstervann og at gutten nok var ganske stor. Jeg fikk aldri noe svar på hva for mye fostervann kan skyldes eller hvorfor det har noe å si, for de fant tilfeltdigvis ut (sinnsykt flaks!!!) at gutten lå i seteleie ved denne ul'en, så det skjedde veldig mye på en gang og jeg rakk ikke å tenke mer over det høye sf-målet og glemte fullstendig å spørre på ul hvorfor det var så høyt, haha. Ikke var gutten stor heller, men under gjennomsnittet viste det seg. Så det trenger ikke ha noe å si. Ved neste jm-kontroll i uke 39 var sf-målet normalt igjen. Vi kom fram til at jeg sikkert bare hadde vært veldig oppblåst den dagen.. Merkelig.
Snellamedto Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 altså, høyt sf-mål har ingen sammenheng med seteleie, ikke misforstå ;-)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2011 Takker for svar Håper det ikke er altfor mye fostervann.. Skal bli godt å få ultralyden unnagjort og få noen svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå