Gå til innhold

Kjøpe klær til lillegutt han kan bruke etter dåpen eller droppe det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt skal døpes 6.mars. Han skal bruke dåpskjolen som storesøster brukte. Men vurderer å kjøpe en fin bukse og skjorte han kan bruke etterpå. Skal i dåp i april også så han kan bruke det da også.

Eller er det bortkastet penger? jenta mi brukte bare body og strømpebukse etter kirken men syns det er litt kjedelig også.

Dere som skal døpe, hva gjør dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at siden du uansett har tenkt å kjøpe fin-klær til dåpen i april, kan du jo likesågodt kjøpe dem nå å bruke de i hans egen dåp også :) Høres ut som en gooood unnskyldning for å shoppe litt detta ;)

Etter dåpen hadde vi på lillegutt en fin bukse med kule bukse-seler, og en hvit body med krage på.. han var så fin atte :)

Skrevet

Kjøp så de passer 17mai også (om han ikke skal ha bunad da).

Kommer til å kjøpe noe han kan ha etter kirka. Kommer til å ha dåp litt nærmere 17mai vi da. Men storesøstra hadde hun en nydelig strikka hvit kjole som jeg hadde som liten.

Skrevet

17.mai hadde jeg glemt! hehe

enda en unnskyldning da. :D

Bare finne ut hvilken størrelse jeg må kjøpe nå da. Han er en måned i dag men bruker allerede størrelse 68 pga han er så lang. Klærne er veldig løse men.

Skrevet

oi, lang gutt! 2 uker her, og strl 50. Var 51 cm ved fødsel, skyter vel snart fart frykter jeg. Vil han skal være liten lenge...

Drøy å kjøpe klærne et par uker til, men kanskje 74 i bukse(evt legg opp buksa litt, sy i noen små sting som er lette å ta bort). Viss du f eks kjøper skjorte og vest gjør det ikke mye om skjorta er stor heller, den skjuler du bare under vesten :)))

Skrevet

Ja, han er veldig lang. Var 57 cm da han nesten var tre uker gammel.

Det var lurt. Å legge opp buksa :)

Skrevet

Vi har kjøpt bunad til dåpen, som hun skal ha etter seremonien i kirken. Har kjøpt matchende til storesøster på 3, så de kommer vi til å bruke på 17. mai også :)

Skrevet

Hadde pakket med fine klær til etter dåpen, men endte med at han lå å sprella i strømpebukse og body.. Var veldig godt å få tak i tærne sine igjen etter flere timer i kjole :-)

Skrevet

Vel... er jo opp til deg da, hva du vil prioritere... men så klart, om du likevel skal kjøpe noe til dåpen dere er gjester i i april, så ville jeg kjøpt og brukt samme antrekk i egen dåp ja, helt klart:)

Vi kjøpte festdrakt til gutten, en heldress som han brukte til egen dåp, 17. mai og i en konfirmasjon. Hadde det ikke vært noen annen anledning enn egen dåp hadde vi droppet å kjøpe noe annet antrekk, bare kledd på pene "vanlige" klær. Til jentas dåp kjøpte vi ingenting, brukte bare en kjole hun hadde fått i fødselsgave, siden det ikke var andre anledninger å bruke et fint antrekk til:)

Skrevet

Min hadde kilt etter dåpen..

Måtte jo matche pappan ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...