Skedsmo(r) Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Barnet vårt er 6 mnd. og vi gir henne flaske med melk i senga og hun koser seg virkelig med den, og hun sovner med en gang når flasken er tom. Vi har ikke prøvd enda å legge henne uten flaske, så vet ikke om hun kan finne roen selv og sovne av seg selv. Vi syns det er litt kos med den flasken på kvelden, det blir en liten kvalitets og kose tid for oss begge. En tid til å roe barnet ned før det er natta. Hun våkner alltid en gang pr natt, alt i fra kl 24- 02, da virker hun lys våken mange ganger, da får hun også melk og sovner med en gang. Jeg tenker noen ganger på at vi gjør oss en bjørnetjeneste med å gi henne melk for at hun skal sovne, kanskje vi burde avvenne henne med dette nå. gi henne melken i stuen o.l. før hun legges i senga. og når hun våkner på nettene så skal vi bare putte inn smokken og si det er natta og gå ut igjen... hmmm... det har vi prøvd på nettene og da kan vi holde på leeenge, det har ikke jeg tålmodighet til. Og den flasken på kvelden er veldig koselig .... synd hvis vi må kutte ut den for leggerutinene senere... hva syns dere jeg vi skal gjøre? noen med lignende erfaringer? eller gjør dere det samme selv? Fint å høre andres meninger.
mastermind Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Har ikke erfaringer med det da mi sov fra 22-06 når hun var 3 mnd. Skjønner godt at både dere og hun synes det er kos, men tror det kan vere vanskelig å venne av med den. Men du spør etter erfaringer... det venner av meg har gjort er at de har gått over til vann på flaska, slik at de har flaska, men ikke melk. Er også vesentlig i forhold til tennene... Men er jo ikke verre enn de som ammer hver kveld til de er over året!!!
Skedsmo(r) Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2011 jeg har tenkt litt på vann på nettene når hun våkner for jeg tror hun vil ha den for kosens skyld, mens andre ganger virker hun sulten. Jeg blander 210 ml og det går ned på høy kant på nettene... derfor har jeg ikke begynt med vann på nettene siden hun kanskje våkner av at hun er sulten.. Uff hun blir så fort stor... i dag måtte vi bytte ut baggen på vogna til sportsdelen, og kanskje vi bør kutte ut melken i armkroken/senga på kvelden.... hehe... det er kanskje værre for mor en for barnet...
Gjest Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Ville droppa å gi melk i senga. Det er nok en kosevane for henne blitt det nå. Hvis hun spiser grøt og får en flaske melk før du legger henne så kan hun fint sove på det. Gutten min er 10 mnd og får fortsatt kveldsmelka i armene mine eller hos pappa. Men melk om natta kutta vi ut når ammingen var slutt.
Skedsmo(r) Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2011 kanskje vi skal bytte ut melka med vann på nettene, og til slutt så skjønner hun at det ikke er noe vits i å våkne på nettene....
hedgechok Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Lurer på de samme her.. Babyen min har akkurat fylt 7 mnd. Hun sovner godt både med flaske og uten. Men det tar litt lengre tid uten flaske: da kan hun ligge og prate med seg selv litt før hun sovner. Og de gangene hun får flaske utenom senga, drikker hun mindre... Nå jobber vi med å få henne til å sove uten mat fra 19.00 til 06-07.00. I natt begynte det å funke, selv om hun fortsatt får flaske i senga (av og til kl 19.00 og alltid kl 06-07.00, fordi da sover hun videre par timer). Så jeg vet ikke hva som er mest "riktig"?
lilleღpersille Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Hei! Dette er nok hva du syns er greit for dere. Men når hun begynner å få tenner, er det nok lurt å la være, tenker jeg. Men det er nok en vane, ja. Og det vil nok ta noen netter før hun godtar endringen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå