Gå til innhold

Har tatt abort en gang, har jeg da "rett" til å bli gravid igjen senere?

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en provosert abort tidligere. Jeg føler at jeg gjorde det riktige der og da, men tenker fortsatt på det. Vi hadde to barn fra før på det tidspunktet. Begge hadde vært mye inn og ut av sykehus, og jeg var helt utslitt både fysisk og psykisk. Jeg gjorde det ikke pga at jeg ikke ønsket meg et tredje barn, for det har jeg egentlig alltid gjort, men helsa satte en stopper for det akkurat da (gikk på medisiner++). Nå begynner vi å leke med tanken på å ev få en til, men får litt dårlig samvittighet i og med at jeg har tatt abort.. Noen få vet om at jeg tok abort den gangen, og jeg er også redd for hva de skal si.

Vet ikke helt hva vi skal gjøre??

Fortsetter under...

Selvfølgelig har du rett til det. Det er kroppen din som setter den grensen. Ikke bry deg så mye om hva andre synes, du hadde helt sikkert grunner gode nok. Og hvis forutsetningene for å gi den lille et godt liv er bedre nå enn de var den gang, er det ingen som har rett til å rette pekefingern mot deg. Det er du som kjenner dine begrensninger best.

(men tro ikke at alle på anonymforum er enige med meg. Du ber egentlig om å bli skjelt ut...)

De som vet om aborten kommer sannsynligvis bare til å glede seg på dine vegne når du blir gravid igjen. Og uansett hva de mener, dette er en privatsak, det er drer som bestemmer når dere vil ha barn.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...