Gå til innhold

Hvor er fedrene?

Anbefalte innlegg

Dere som er hjemme med barna og som skriver så mye negativt om barnehager, hvor trist det må være for mødre som jobber fullt å se barna så lite og at de bør prioritere barna de har satt til verden foran karriere osv. Hvor er mennene deres/barnas fedre?

Er det mindre trist at de ser barna "to til tre timer daglig"?

For jeg kan ikke se at noen av dere skriver at det er far som er hjemme, og mor som jobber.

Er det mors ansvar å gå ned i stilling/slutte å jobbe for å ta seg av barna?

Jeg er fullstendig klar over at i mange familier tjener far mer enn mor, men flere av dere mener jo at mor bør bytte jobb osv, dersom nåværende jobb ikke går med på at hun går ned i stilling. Så hva om dere heller får dere mer utdannelse, eller en bedre betalt jobb?

Jeg har INGENTING mot at folk er hjemme med barna sine, dersom de ønsker og har råd til det. Mannen min kunne godt tenke seg å være hjemme fra neste år, og det er jeg helt for.

Men jeg irriterer meg grensesløst over dere som roser dere selv opp i skyene fordi dere har gjort "det riktige". Det virker som om flere mener at når man blir mor, så har man bare med å ofre jobb og karriere. Ikke en av dere nevner at far burde se mer til barna osv. Har vi virkelig ikke kommet lenger i 2011?

Jeg har ikke noe ønske om å være hjemme eller å gå ned i stilling. Jeg setter karrieren min høyt, og jeg tror slettes ikke barna mine har vondt av å være i barnehage. Vi bruker ettermiddager og helger sammen som familie, drar på turer og har det gøy. Vi har fornøyde barn, og barna våre har to fornøyde foreldre.

Hva er vel bedre enn det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142907054-hvor-er-fedrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen det er jo sånn, skjønner du, at hvis mor er hjemme er det bare sånn det skal være, for det er jo naturlig. Hvis mor går tilbake i jobb etter 6 mnd er hun egentlig en dårlig mor som prioriterer karriere foran barn og stakkars barn som bare får se mor noen timer hver ettermiddag. At far er hjemme har ikke noe med den saken å gjøre.

Hvis far er hjemme helt alene med barnet, dvs at mor ikke tar forlenga feire slik at også hun kan være hjemme i pappapermen og tillkaller bestemor i ukene hun ikke greier å dekke opp selv, så er han såååå Flink! For ikke å snakke om hvis han til og med er hjemme utover pappapermen, kanskje i flere måneder. Da er det like før kanonisering og helgenstatus. Men ikke glem at barnet har en dårlig mor! Stakkars barn.

Av denne enkle grunn er jeg for en tredeling av permisjonen. Jeg er dritt lei av å høre hvor fantastisk mannen min er fordi han er istand til å kjøpe riktig bleiestørrelse og spørsmål om det ikke er fryktelig vanskelig å være borte fra ungene heeele dagen. Nei, det er det ikke. Ungene har det helt supert, og det har jeg og.

Aha! Så det er sånn det er...da skjønner jeg.

Kjenner at jeg blir litt stresset nå, siden jeg og mannen har valgt å dele permisjonen likt denne gangen. Da bør jeg nok si fra med en gang at det blir uaktuelt, jeg kan jo ikke mishandle barna på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...