Gå til innhold

Tips til gode produkter mot myyyye hudormer? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er hva jeg gjør

Ca en dag i uken skrubber jeg ansiktet med en microdermabrasjonsklut (som du får kjøpt på ebay) i dusjen.

Deretter bruker jeg silver powder fra Mario Badesku for å åpne porene. (kun i t sonen)

Deretter bruker jeg porestrips (de fra nivea fungerer bra) for å trekke ormene ut.

Da det er gjort renser jeg huden med spotless toner fra ACO og avslutter med

Spotless blemish treating moisturiser dra samme merke.

Dette fungerer altså, ormene forsvinner nesten, men om jeg ikke følger opp så kommer de tilbake.

I tillegg til alt dette så bruker jeg en ansikts maske ca en dag i uken.

Er veldig viktig at du har en god hudkrem for din hudtype også da selvfølgelig

Jeg hadde små hudormer i hele ansiktet, og har prøvd ALT - regelmessig dyprens hos hudpleier, fruktsyre, de dyreste produktseriene etc etc. Vet du hva som hjalp? Da jeg begynte å bruke helt enkle, naturlige produkter! Ikke masse stæsj. Nå vasker jeg ansiktet med en ren frotteklut med varmt vann hver morgen og kveld, litt ansiktsvann fra Korres (økologisk), krem fra Rudolph (dyrt men drøye prod):

http://www.parfymeri.no/ProductList.aspx?Logical_grpid=34&BrandName=Rudolph%20Care&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Ja, og mineralsminke fra Tikei (billig):

http://www.tikei.se/produkter/mineral_foundation.asp

Og så har jeg sluttet å klemme...og tar ikke på huden i tide og utide...

Kun ta på huden med HELT nyvaskede hender og minst mulig.

Kostholdet her mye å si. Dropp alt av søtsaker og fete produkter også i helgene. MASSE vann og mye frukt og grønnsaker. Huden renses da innenfra som er mye bedre enn produkter som tar utenfra.

Tren hardt og vaske deg rett etterpå.

Bruk bare produkter tilpasset deg. Jeg har samme erfaring som ovenfor her at mye dill dall gjør alt verrre. Jeg spiser KUN rene matvarer og masse vann. Jeg skeier så og si aldri ut (må jo ta litt kake i bryllup osv men grensa er høy). En kveld på fylla og alt er ødelagt.

Sunn mat

Mosjon

God håndhygiene

Bruke lite sminke på huden, og vaske sminkekoster osv jevnlig

Bruke gode, uparfymerte produkter og rense huden morgen og kveld. Skrubb en gang i uka, etterfulgt av en rensende eller fuktgivende maske. Jeg bruker kun Dermalogica til ansiktet og er suuuperfornøyd med det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...