Gå til innhold

hva gjør dere med klærne til barna når de vokser ut av de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

grunnen til at jeg spør er pga min mann ønsker å ta vare på klærne så søstrene hans kan få dem når de skal ha barn.

jeg ønsker ikke dette da vi ikke har god plass til slik oppbevaring.

Gjest Filifjonka

Noe går i arv fra de eldre til de yngre (jeg har tre barn). Noe går i arv til venners barn.

Jeg bruker videre eller arver bort klær som er like pene, hele og rene (selv om en jo selvsagt ser at det er brukt). Jeg arver ikke bort klær jeg ikke ville synes det var greit at mine egne barn gikk i.

Klær som er fillete eller med flekker som ikke lar seg fjerne kastes.

da må du spør søsterene om de vil ha, om om de vil ha, må de oppbevare det selv!

Evt kan du selge det, og tjene en liten slump =)

Om du legger de ut billlig på finn, forsvinner de fort!

Annonse

Vi tok vare på dem så lenge vi selv skulle ha flere barn, men nå når vi ikke skal ha flere gir vi bort alt til UFF/Frelsesarmeen/Loppemarked etter hvert som de minste vokser ut av det.

Har frem til nå (gutten min er 2 år) tatt vare på alt. Venter nr to i august så trenger sikkert mye av det selv når den tid kommer. Hvis det ikke blir jente da, da kommer jeg til å gå gjennom å plukke ut det nøytrale og det som jeg vil ta vare på som minner. Så gi resten til fretex eller noe slikt :)

Den minste arver fra den eldste. Et annet barn vi kjenner arver fra den minste.

Noe går til Fretex.

Noe har jeg bytta til "nytt" brukt i en bruktbutikk.

Det som er slitt bruker jeg til filler (fine til sølvpuss, for eksempel ...), eller det kastes.

Har han snakket med søstrene sine om dette, eller er det en vennlig tanke han har kommet på selv? Ta deg en prat med søstrene hans du.

Grunnen til at jeg spør, er at da jeg var gravid hadde jeg stor glede av å plukke ut de første klærne til babyen selv. Likedan da jeg hadde fått barnet, jeg koste meg med å finne plagg jeg likte og syntes var fine.

Det er slett ikke sikkert at søstrene til din mann er interesserte i klærne. Spør dem om de vil ha, og hvis de sier ja, så pakker du klærne fint ned i esker og leverer til dem etter hvert som de er blitt for små for dine barn. Sier du nei, så vet du det og kan med god samvittighet kvitte deg med dem på andre måter. Blir din mann fornærmet da, kan du si at du har pratet med søstrene hans og de var ikke interessert.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...