superhygge Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 (Vet at denne hører hjemme under Sykehus/fødeavd., men så lav aktivitet der!) Jeg har fødeplass på Ullevål, og har tenkt at det har vært greit. Jeg må bare regne med at de har kapasitet til å hjelpe meg den dagen jeg føder. Har trøstet meg med at de har gode leger, en bra nyfødtintensiv+ dette med sykehushotellet som er en god ting. Og det ligger nære oss. MEN så var det en kollega som sa til meg at jeg burde søke om overflytting til Riksen, for det var jo DER ekspertisen holdt til. Og der var det bedre kapasitet etc. etc. Og viste da til at kongefamilien alltid ble sendt dit for både fødsler og annet. Det jeg er mest opptatt av, er selvsagt ekspertise - HVIS noe skulle oppstå, vil jeg være i de aller beste hender. Noen som vet mer om dette?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har født på riksen, og skal føde der igjen nå.. Følte meg veldig godt ivaretatt der og de er utrolig dyktige. De er sikkert veldig flinke på Ullevål også.. Vet noen har erfart at det blir litt samlebånd på Ullevål, fordi det er så stor pågang der, men andre er veldig fornøyd der. Om det skulle oppstå komplikasjoner tror jeg nok Ullevål er rustet til å ta det. I verste fall er riksen få minutter unna, om de skulle se det nødvendig med hjelp derfra. Hadde nok vert mer bekymret om det var snakk om å føde på en fødestue i Alta;) Ullevål har veldig mange fødsler i året og vet nok godt hva de driver med! Men man kan selvfølgelig søke overflytting om man ønsker det.. Men vet msn i utgangspunktet må være tidlig ute med å søke der! Lykke til, dette går nok bra uansett hvor du måtte ende opp:)
superhygge Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2011 Takk for svar! Tror jeg beholder plassen på Ullevål, som du sier så har man tilgang på ekspertise uansett. Har gledet meg sånn til hotellet, så da får det vel bli Ullevål tenker jeg:)
Lacey*har fått erta Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Ullevål har den beste nyfødtintensiven-det har gjort at jeg har ønsket å føde begge mine barn der
Hera_75 Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 det beste med ullevål er barselhotellet.. at man kan være der alle tre døgnet rundt og bare bli kjent med babyen sin.. ligge hud mod hud med babyen på brystet til far osv... vi opplevde dette helt unikt, og vil aldri ligge på tomannsrom uten pappaen til stede.. synes ellers ullevål var helt topp, så kompetente og hyggelige folk, og jeg hadde noen komplikasjoner.. følte meg så godt ivaretatt!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Jeg stemmer på Ullevål, det er bare tull at det er på Riksen de har ekspertisen og ikke på Ullevål. På Ullevål fødes 7100 barn i året og på Riksen ca 1500, det sier seg selv at Ullevål ikke er noe B-sykehus! Riksen har regionansvar for mødre med hjertesykdom og nå for barn som trenger kirurgi, så hvis du er i den kategorien kan du søke Riksen, ellers velger jeg også Ullevål!
superhygge Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2011 Tusen takk for svar, alle sammen!
Isabella12 Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Begge sykehus er veldig bra, det er tross alt sjelden det er komplikasjoner. Uansett er det nok kanskje fullt på riksen og vanskelig å få byttet. Noen elsker barselhotell - andre synes det er bra med all oppfølgingen man får på riksen. Det må man nesten finne ut av selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå