Gjest Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Det hele startet med at jeg hadde time til kontroll hos jordmor tirsdag 8. februar, en dag over UL-termin. Jeg var ganske så lei, og hadde gått med vonde, uregelmessige kynnere og murringer i helgen, men det ble ikke mer av det. Da jordmor undersøkte meg hadde jeg 3 cm, og hun tøyde. Fikk beskjed om å dra hjem og vente, men hun trodde det kom til å bli fødsel i løpet av et par dager. Jeg dro hjem, hentet eldstemann i barnehagen og spiste middag med mann og barn. Merket egentlig ingenting. Da jeg satt meg ned for å se Frustrerte Fruer på kvelden merket jeg kraftig murring i korsryggen og nedre del av magen, men gikk og la meg uten å tenke mer over det. Våknet onsdag morgen 04.15 av første rie. Ble ganske glad, og håpet det skulle komme fler. Jeg våknet hver halvtime av dem frem til kl. 06.00 da stod mannen opp for å dra på jobb. Vi var litt usikre på om han skulle dra siden forrige fødsel gikk veldig fort, og bestemte at han skulle bli hjemme noen timer for å se om det tok seg opp eller dabbet av. Vi stod opp og plutselig kom riene med 11 min mellomrom helt regelmessig med en gang jeg stod opp. Vi gjorde klar eldste for barnehagen og jeg ringte føden som ville ha oss inn for sjekk siden første fødsel gikk fort. Jeg tok en dusj og pakket ferdig bagen, og vi dro i vei til sykehuset. Var på plass på sykehuset kl 09.00 og hadde da 6 min mellom riene. Ble undersøkt, men hadde fortsatt bare 3 cm åpning så fikk beskjed om å gå noen runder og komme tilbake etter et par timer. 12.15 var vi tilbake på sykehuset, riene kom da med 3 min mellomrom og var veldig vonde. Hadde 4 cm og fikk da fødestue. Leste avisa mens jeg gikk rundt i rommet i håp om at det skulle gi fortgang. Kl 13.30 ble jeg sjekket igjen, hadde da 6 cm åpning og de bestemte seg for å ta vannet. Vannet ble tatt like før kl 14.00, og da ble riene veldig vonde, men jeg klarte å puste meg gjennom. Ca 14.30 fikk jeg lov å presse forsiktig, hadde da 8 cm åpning men kunne tøyes til 10 cm. Ca 14.55 begynte jeg å presse på ordentlig, og 15.15 var gutten ute Det var en flott opplevelse, det gikk veldig greit og var ikke uoverkommelig vondt selv om jeg ikke fikk noen som helst smertelindring. Gutten var 3630 gram og 52 cm, og nå bare koser vi oss Ønsker alle dere som venter lykke til, og sender fødestøv til dere som måtte ønske det
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Gratulere så mye med gutten:D Hørtes ut som en fin fødsel:) Send over litt fødestøv:D:D Lykke til videre:D
Venter_i_spenning<3 Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 jeg vill også bare ha ut gutten min nå, etter tre uker med kynnere konstant:/ Så fikk faktisk tårer i øya av historien din Masse lykke til meg gutten og tiden fremover :)' Jeg tar med meg litt av dette fødselsstøvet å går meg en tur jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå