chicka_85. Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 hva kan det være tegn på? er i uke 35, føler meg helt rævva. skal til jordmor om 2 dager, så tenker at jeg kan vente til da? Sjekka blodtrykket på torsdag før helga, og da var det fint. Har heller ikke utslag på urinstix, så tror ikke det kan være svangerskapsforgiftning.. Kan man få disse symptomene av å ha for lite jern?
aprilprinsesse2011 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 ja man kan ha disse symptomene ved mangel på jern. eg begynte på jern i 1.trimester. Var da alle disse tingene du ramser opp her. nå er energien tipptopp:O) men måler du ikke Hb ved noen av kontrollene dine da? skal jo måles en gang i blandt for å sjekke jernnivåene/lagerene dine. mitt lå på 14,9 ved første måling, 10,7 like etter jul (glemte å ta jern i jula) og 11,1 ved neste kontroll. 10,7 var litt lavt men ikke noe farlig. 14,9 er VELDIG bra.
fox`y Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Er d ikke blodprosenten du har verdiene av dær?? Jeg har lavt jernlager, ferretin ligger på 5, mens blodprosenten ligger på 10.5 akkurat nå, så den er også litt lav. Har samme symptomene som deg, å d har jeg hatt hele svangerskapet.. Jordmor sa jeg skulle slutte på jerntabbletter og Legen sier jeg MÅ fortsette me de. så til meg går d helt i surr rett å slett. Har hatt jernmangel siden jeg var lita.
LeJean Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Kan være B12 mangel og jern, du trenger B12 for dannelsen av arvestoff (DNA). Du trenger det også for opptaket av jern i kroppen, så lavt B12 kan føre til lavt jern. Jeg må ta B12 hver mnd, på slutten før jeg får sprøyta mi er jeg svimmel, slapp og kvalm og så og si ute av stand til å gjøre noe. B12 finnes i kjøtt, leverpostei og egg. Så egg til frokost, leverposteiskive til lunsj og biff til middag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå