Gå til innhold

Hva vil det si å sove hele natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det nok mange forskjellige meninger og oppfatninger om.

Når man sier at barnet sover hele natta, er det da uten mat og oppvåkninger? Er natta fra kl.00-06? Eller fra 19-07?

Hm! Er det noen fasit? :)

Ønsker mange innspilll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine baby-bøker står det at hele natta er 5timer i strekk uten mat. Hele natta- my ass!! :)

Jeg sier at mini sov hele natta om hun sover fra 19.00 til 5-6 om morgenen....

Skrevet

00.00-05.00 skal visstnok være hele natta, noe jeg ikke er helt enig i!

Min sover fra 20-8 uten oppvåkning, og DET er hele natta :)

Skrevet

Det sies vel at når baby sover 5-6 timer sammenhengende uten å være våken er å sove "hele" natten. Men dette kommer jo litt an på da. Som du (hi) gir eksempel på. F eks 00-06 ville jeg jo sagt at barnet sover hele natten. Natten går jo fra 00 og morgenen begynner 5-6. Jeg sa at jenta mi sov hele natten når hun la seg kl ti og sov til kl fem-seks. (Dette gjorde hun fra hun var 2-3 Mnd før det ble slutt på den luxusen):)

Skrevet

Jeg vil si at det er avhengig av alderen på barnet, jeg. For de aller minste tenker jeg at det å sove hele natten betyr at jeg får sove hele min natt. Et kveldsmåltid før jeg legger meg gjør ingenting.

Etterhvert betyr hele natten hele den tiden barna skal ligge i sengen, de klassiske 19-07, ikke at alle barn har en natt på 12 timer, da.

Så kan man jo lure på hvor ofte de må sove så godt for at det skal telle ;)

Skrevet

Å sove over natten for så små barn vil vel si å sove minimum fem timer i strekk i løpet av natten uten mat.

Mer enn det er ikke å forvente. Særlig ikke om man ammer, siden morsmelk er lettforøyelig, og man gjerne har litt lite melk på kveldstid slik at barnet våkner og er sultent.

Mange som har kommet igang med leggerutiner legger barnet i sjutiden, for så å ta opp barnet og amme det rundt sin egen leggetid. Man trenger ikke vekke barnet for å få det til å spise. Men bar elegge det forsiktig til brystet og tilbake i sengen sin.

På den måten kan man få barnet til å sove mer. :)

Noen er heldige og har barn som gjenre sover enda lengre i løpet av natten.

Jeg var feks heldig og hadde en baby som sovnet sju-åtte, og sov til mellom tre og fem på morgenen. Da tok jeg babyen opp i min seng, ammet og samsov resten av natten.

Dette fungerte strålende for oss frem til barnet ble lagt på eget rom ved 9 måneders alder. :)

Da sov h*n faktisk frem til fem-seks hver natt, og nå vekkes vi som regel ikke før klokken er sju-halv åtte. Nå har barnet rundet ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...