Gå til innhold

Noen forslag til dekorering av lokale?


To små tuller

Anbefalte innlegg

Vi skal ha festen på en gammel herregård, nydelige lokaler utvendig, men litt "storsal" og veldig "praktisk" innvendig.

Jeg er ikke så veldig for "plastic fantastic" dekor, med perler/ stjerner/ hjerter o.l spredt utover bordene, vil ikke ha glitter og ballonger, men ønsker at det skal se eksklusivt, klassisk, og kanskje med litt innspill av "natur". Er det noen som har noen gode tips?

 

Bryllupsblomsten er gerbera i flere farger, gjennomgangsfargen i bryllupet er elfenben, bryllupet er i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg pyntet med blomster. Også lyssetting kan gjøre mye i en storsal.

Men ta gjerne velkomstdrinken ute ettersom det er så flott. Jeg har vært i flotte bryllup, med flotte lokaler, men det er alltid sånn fort inn at man får ikke helt følelsen for hvor man er.

En rød løper hadde kanskje satt en prikk på I`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pyntet med blomster iallefall:) Stoltrekk er et must synes jeg.. Ikke er det dyrt heller...

 

Her kan du se bilde:

 

http://4.bp.blogspot.com/_HlQO5M7M1so/TGm5zW3TqZI/AAAAAAAAAgg/8Cr0iGtjM04/s1600/P1090365.JPG

 

Hvis du ser nøøøøye etter kan du se små norgesglass med blomster i vinduene:) Det pyntet opp skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksklusivitet og klassisme oppnår du nok her aller best med forholdsvis lite, men flott pynt. Blomster og lys og stilige duker. Og ja, en rød løper vil nok gjøre seg. Pass på at det ikke blir for mange farger på bordet, det vil fort virke glorete.

 

På en gammel herregård vil jeg tro det er tilsvarende møblert, så forslaget om stoltrekk vil jeg anta du bare kan glemme. Man gjemmer ikke flotte stoler under bomullstrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag og ideer. Jeg ser jeg må holde det "rent og nøytralt" på et sånt sted, men dessverre så er det ikke fine stoler i lokalet. De har nok gjemt unna de. I utleieprisen så er det behagelige, men stygge brune og grønne stoler. Jeg må finne på noe der, mannen min driver med designmøbler, kanskje han kan få lånt inn noen stoler til dagen.

 

Vi satser på fint vær og at vi kan benytte uteområdet, det er en stor, grønn gårdsplass mellom fire verneverdige bygg. Tanken var at vi skulle servere noe godt i glassene og noe snacks til gjestene ute, mens vi er til fotografering, samt at de som vil kan få guidet omvisning på gården (det er også et museum). Vi snakker om at vi skal få et mannskor (svigerfar synger i et, og har veldig lyst...) til å stå på gårdsplassen og synge når vi ankommer. jeg er bare litt redd for at det blir litt "voldsomt"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fossesholm Herregård.

Ettersom hva jeg har sett da vi lette etter lokale så er visst ikke stygge grønne og brune stoler så uvanlig i utleielokaler ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:-p Nei, det er ikke uvanlig:) Men jeg synes stoltrekk har mye å si for helhetsinntrykket:)

Jeg har kjøpt mine på www.efavormart.com og det ble ikke så ille pris:) 2000 kr for 60 stoltrekk med bånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det det samme stedet :) Skal dere ha det i Storsalen eller Steinfjøset? Vi skal ha det i steinfjøset. Har tenkt mye på disse fæle stolene jeg og, tror vi ender opp med å leie noen andre. Lite morsomt å legge mye tid og fantasi inn i pent pynta bord når stolene kommer til å ødelegge hele inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha storsalen med loftet, syns steinfjøset var finere, men ble litt lite for oss. Har diskutert stolene med mannen, jeg syns ikke stoltrekk er så veldig fint heller, og ville derfor at han skulle fikse noe, men han syns det bare er tull, mener at ingen kommer til å se på stolene. Jeg tar i hvert fall de brune de går litt i ett med gulvet, de grønne og blå er så veldig "synlige".

Lurer på om jeg skal dekorere litt "natur-aktig" så det står mer i stil med lokalet og de grusomme stolene (drømmen er egentlig veldig stramt og stilrent, men det er jo ikke i stil med lokalet...) Jeg har kremhvite duker og tenkte å legge dekorstein (sånne man bruker i bed) i en litt avlang haug på bordet, Innimellom tenkte jeg å sette to kremhvite kubbelys i forskjellig høyde, også stikker jeg Gerbera i forskjellige farger ned mellom steinene, en og en blomst så bare blomsten syns. I vinduene tenkte jeg å sette glasskrukker med markblomster som ble foreslått av en annen her. Kanskje dette blir veldig harry? Er litt usikker jeg, er ikke så veldig pyntete av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...