<3 Babyimagen<3 Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 ååå syntes tiden går så sakte, men kan ikke klage på formen,har hatt masse kynnere de siste dagene,men det er vel normalt?? føde for tidlig med første mann så håper andre man holder seg i magen noen uker til )) Hvordan er formen deres?og når har dere termin?? jeg har 29 April ))
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Heia Jeg har termin bittelitt før deg...24. april - og min form er også ganske så bra. Enenste jeg kan klage litt på er ryggen...den er så stiv om natta at jeg nesten ikke får sove...derfor er jeg nå 20% sykemeldt og jobber kun 2 dager i uka - syns det funker ganske bra foreløpig. Halsbrannen er heller ikke verdens verste (som de to andre gangene), men begynner å kjenne at det er litt tungt i diverse situasjoner. Babyen har kommet ganske langt opp mot ribbeina, så det hender når jeg sitter, at jeg må "presse" fua hennes litt nedover fordi det presser mot ribbeina Hikkingen er utrolig koselig enda, syns jeg Håper alle dere andre aprilmammaer har det fint å
tina 79:) Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Formen er opp og ned og hit og dit. Helt merkelig denne gangen. Stor forskjell på å være gravid med jente (sist) og gutt (denne gangen)Ene dagen er bekkenet helt grusomt, neste dag er jeg utslitt, så er det noen dager hvor alt er bra, også kommer halsbrannen noen dager, før den blir avløst av bekkensmerter igjen. Tror det varierer veldig i forhold til hva slags hormoner som er i spill den aktuelle dagen. Trenger veldig mye hvile, noe som ikke er så veldig lett med en aktiv jente på 3 år og 8 måneder hjemme. Terminen er 14 april, og selv om det er slitsomt, så går dagene utrolig fort! Gleder meg til å få barn med våren
Mini84 Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Mener ikke å lage dårlig stemning, men akkurat i dag føler jeg for å klage litt... Har termin 19. april, og det føles veldig lenge til. Bekkenløsningen blir bare verre og verre, kan ikke gjøre noe som helst. Har hørt folk klage over halsbrann før, men hadde ingen anelse om at det kunne bli så ille som dette. Kan bare glemme å sove dersom jeg ikke sitter rett opp og ned. Har prøvd ALT! Gaviscon, Link, mandler, lovehearts osv. Forkjølelsen har jeg mistet troen på at vil gå over. Har også masse kynnere, og en del smerter i magen. Eneste (og store) trøsten er at den lille i magen sparker masse, og at det egentlig ikke er så lenge til vi bli tre:)
Carina har to små gull Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 22 april og formen min er veldig bra den. JEg kjenner at jeg blir mer og mer sliten og hasr ikke like mye ork som før. Kynnerene er begynt å komme oftere, men de er ikke vonde. Jobber foreløbig 50% så det funker veldig bra. Men etter en dag på jobb er jeg ganske utslitt.
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Hei! Jeg har termin allerede 1.april jeg og har derfor bare litt over 6 uker igjen! Alt er så å si klar og prøver derfor å bruke den siste tiden som er igjen til å slappe mest mulig av! Hos meg kjenner jeg at ryggen er grei, men bekkenet og særlig symfysen er en kjempeplage jeg gleder meg til å bli kvitt! Sover relativt dårlig da jeg må opp på do og blir gjerne vekket av eldstemann som snart fyller 2! Ellers er halsbrannen like ille som sist, men holdes passe i sjakk av gaviscon! Babyen har allerede lagt seg nedover i vel 4 uker og siden sist onsdag ble magen avflatet øverst og det ble lettere å puste! Det var deilig gitt! Hadde de første vonde kynnere igår - flere på rad som jeg syns var faktisk så ubehagelige at jeg vridde meg og måtte trekke pusten! Regner med at det blir mer av det i ukene fremover! Håper dere andre aprilmager hadde en fin Morsdag igår og får en super Valentines Day idag!!! Føler meg passe godt oppvartet nå med mann som steller så godt med meg og en snill gutt som skal kose masse med mamma og magen! Får til og med noen gode ristende hopp i magen fra ei lita jente som snart skal ut og hilse på verden! Gode dager! Lenge leve kjærligheten!
FrøkenF Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Formen er faktisk ganske upåklagelig:) Har termin 7 april, jobber 100% og er frisk og rask. Prøver å få trimmet litt hver dag. Blir mest gåturer i moderat tempo da, får mye kynnere hvis jeg går for fort! Er litt trøttere enn vanlig og våkner maaaange ganger om natta og må på do - men har forstått at det det bare er småplager i forhold til hva andre kan slite med... Er veldig takknemmelig for at jeg til nå har hatt et såpass ukomplisert svangerskap. 7 uker igjen - gleder meg masse til å se lillejenta vår!!!
Pingo80 Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 8. april, og bekkenløsningen er det mest plagsomme nå. Halsbrannen er ikke så fremtredende lenger, og jeg sover greit om natta. Merker at jeg ikke orker så mye lenger, og kan bli anpusten bare av å ligge i godstolen Har nok å gjøre med to barn fra før. Har jobbet 100 prosent til uke 28, da ble jeg 40 prosent sykmeldt. 100 prosent sykmeldt forrige og denne uken pga at ene barnet mitt har brukket armen :s
Kinamitt Skrevet 14. februar 2011 #9 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 28. april. Bortsett fra at jeg er mye våken om natten, og at det tar på med lite nattesøvn når man er 100% i jobb, så har jeg ingen plager. Men jeg har jo fortsatt noen uker igjen, så "bank i bordet" for at jeg slipper unna i oppløpet her nå.....
MissZanta Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 7 uker igjen og psykisk i super form :-) Fødte 7 +3 med første mann så jeg er sjeleglad over at lille gutt fremdeles er i magen :-D Føler jeg har kommet over den magiske grenser og det kjennes deilig :-D Sliter mye med bekkenet, har en som sitter med runmpa ned (som ei reke / V form) der beina er oppe med hodet og det er vondt så er låst i bekkenet hvis jeg er i mye aktivitet eller sitter mye i ro. Ellers sliter jeg med høyt blodtrykk (blir fort svimmel, trøtt) og blør lett neseblod hvis jeg gjør for mye eks vasker/støvsuger gulv osv Har slitt med pannehodepine i noen uker + blod i urinen og en livmorhals som bare blir kortere. Nedtrykk og kynnere startet i begynnelsen av desember med dager der det er ekstra ille, men med pusteteknikker og massasje så blir det bedre :-) Så jeg er hjemme, tar ting med ro og prøver å ikke stresse og gjør smått og smått rommet til den lille i magen klart :-) Har en samboer som er super snill mot meg, og koser med meg og magen hele tiden, det samme er den utålmodige storebroren som syns det er altfor lenge til lillebror kommer til verden <3 Men som skrevet tidligere, føler meg utrolig heldig som har klart å holde lillebror inni magen lenger enn storebror :-D
Bungalov Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Heisann:) Jeg har termin 25 April og kan ikke klage:) Er i veldig bra form. Kjenner jeg er trøttere enn vanlig og kynnerene kommer og går. Har litt halsbrann og velsejenta stortives på isasjnerva mi. Men det er alt. Har begynt å redebygge, var på IKEA på Fredag;) Bilsetet er kjøpt inn i tilegg til Bleiebøtte og 2 stellebord ett til oppe og ett til nede:) Dette er min første glegruder meg. Har noen av dere vært på fødselsforbedredene kurs??? Ha en super valentins dag.
C.L.H85 Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 2 april, så ikke veldig lenge igjen nei;) Sover greit om natta foreløpig, men blir fortere sliten i korsryggen og hoftene. Har ikke merket så mye til kynnere enna da?!? kanskje fått det noen ganger, men der er jeg usikker. Er ellers svært heldig ingen store plager ennå Bortsett fra vekt da, men det er mere forfengelighet enn en fysisk plage;) he he
Tøvsjura Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Formen min er litt til og fra; har ofte humørsvingninger og er sliten og lei av å være gravid (selvsagt er det koselig også, men jeg gleder meg til å få fødselen overstått), har en del vondt i bekken/symfysen samt i ryggen og er ofte trøtt på dagtid. Har to små barn fra før og merker at energien er manglende. Sliter med halsbrann i tide og utide, men prøver å fokusere på at det faktisk ikke er så lenge igjen til den beste delen, "nyfødt/baby"-tiden Har termin 18.april
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 Heisann Har termin 30.april og formen kunne vel vært bedre. Sover utrolig dårlig, oppe hver time omtrent og med en liten en på 11 mnd så blir natta fort ødelagt.. Sliter med nesa så er avhengig av nesespray, håper det går over etter svangerskapet. Føler meg tung og stor allerede men samler også mye vann denne gangen (ødem på 3) men utenom dette gleder jeg meg bare masse til lille jenta mi kommer Har handlet masse fint tøy og kjøpt ny søskenvogn som jeg gleder meg til å kunne bruke Tenk, det er bare noen uker til vi får holde de små nurkene våre Kjenner jeg får en sånn god følelse av å tenke på babytiden som kommer
april2011mamma Skrevet 14. februar 2011 #15 Skrevet 14. februar 2011 hei april mammaer:) jeg har termin 17 april og synes tiden går både sakte og fort! lille i magen ligger så langt opp fortsatt og hun ligger med hodet godt i ribbena så sliter endel med pusten... har mange perioder hvor jeg blir svimmel og må trekke etter pusten..heheh.... ellers har jeg slitt med kynnere fra uke 17 og har den siste halvannen måneden sjekket meg på ullevål siden de er så kraftige, smertefulle og regelmessige. men det ser ut til å gå strålende og det er ikke fare for premature rier nå, jeg må bare leve med smerten frem til fødsel:) er 100% sykemeldt da slik at faren for premature rier synker! så derfor går noen dager så sakte og andre dager fort:) er jo bare 61 dager igjen til termin:) dette er vårt første barn så gleder oss masse til hun kommer:) synes det ubehaget jeg har eller har hatt er så lite å ofre iforhold til det vakre menneske som kommer snart:) tvi tvi alle sammen!!!
LilleLovely00 Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 2.april og etter forholdene er formen bra..jobber 100 %, men har hjemmekontor to ganger i uka pga. bekkenløsning. Går til fysioterapeut og tar sykkeltimer hos fysio'en, så holder det i sjakk. Men kan glemme alt som heter gå tur, handle, stå i kø, husarbeid...generelt bevege på seg funker ikke. Men sykle gjør det mye bedre, det bedrer blodsirkulasjonen i området og gjør det mye mindre smertefullt! Sliter litt med å sovne om kvelden, men har jeg først sovnet sover jeg natten gjennom heldigvis. Har gått opp ti kilo omtrent, litt ødem (1). Ellers har hun i magen snudd seg, men ikke festet seg. Kjenner henne oppunder ribbena på høyre side, og hun sparker mye. Bare koselig egentlig:) Var hos legen min på ultralyd i forrige uke og så ei jente med skikkelige bollekinn og tykke fingre.. rart å tenke på, jeg tror fortsatt at det bare er en liten reke der inne.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 30 april, så det er en liten stund til enda:) Formen min er egentlig super, sliter litt med å puste skikkelig men det gjør vel de fleste når det nærmer seg! Har stått på hele svangerskapet, og ikke slappet så mye av egentlig. Derfor var det vel naturlig at kroppen min fikk nok tilslutt, og jeg var sengeliggende stortsett hele sist uke. Så nå prøver jeg å ta det mest mulig med ro fremover, og prøver å vaske litt klær og utstyr til jenten vår kommer:) Ellers blir det kveldstur et par ganger i uken for å holde kroppen igang, og for at det skal være lettere å sove om nettene. Jeg har kun gått opp 7 kg, så føler meg ikke så veldig tung enda, selv om min kjære samboer har andre meninger;)
aprilprinsesse2011 Skrevet 14. februar 2011 #18 Skrevet 14. februar 2011 Har oxo termin 29 april:O) Formen er helt fin. Energi og ingen plager:O) Har selvfølgelig enkelte kynnere, men ikke noe som plager, og noen ganger kan eg kjenne d i hoftene/bekkenet, men da tar eg meg en liten pust i bakken, og vips borte:O) D er så deilig:O) Førstemann fikk eg 3 dager før termin, og d er nå 14 år siden. Formen var oxo tipptopp da. Var 18 år den gang, og er i dag 31 år:O)
lillespiren2:) Skrevet 14. februar 2011 #19 Skrevet 14. februar 2011 Hei! jeg har termin 14 april. har vært i fin form stort sett hele svangerskapet, og har jobbet fullt frem til nå. men plages av sterke kynnere nesten hele tiden, så skal ringe legen min i morgen angående dette. siden jeg har en ganske fysisk krevende jobb, trenger jeg nok nå å trappe ned litt. men for all del, storkoser meg med den voksende magen;)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. februar 2011 #20 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 23. april og formen er veldig opp og ned. Har hatt mye hodepine dette svangerskapet Merker også veldig på bekkenet når det er kaldt ute, i dag har det vært helt forjævelig, mens de dagene det er mildvær merker jeg nesten ikke noe til det. Synes ukene går i et rasende tempo, nå har vi begynt med barnerommet Det er så koselig med forbredelsene
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 14. februar 2011 #21 Skrevet 14. februar 2011 har termin ca 25 april..10-9-8 uker igjen håper jeg:) Formen er så der, har bekkenløsning men holden den i sjakk med gode såler i skoene og div tips fra fysio..jobber 50% ut denne uka men tror det blir stopp da.. har en på 1,5 som krever sitt pluss en leilighet som skal ordnes da vi flytter om under to uker til nytt hus... Sover litt dårlig, myye kynnere:( liker ikke helt det så tidlig..men ser flere har det så da trøster jeeg meg med at det er normalt.. får kynnere av å koste snø av bilen haha:) noen er vonde og lange..uff jaja men ellers er alt bra:)
Gladmor30 Skrevet 14. februar 2011 #22 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har også termin 30. april Jobber 80%, 20% sykmeldt, i barnehage. Synes egentlig det er store ting at jeg klarer såpass Humøret er på topp, ingen plager bortsett fra vanlige små irritasjoner som litt halsbrann, tisse tisse tiiiiiissssse hele dagen og natten! Er også litt øm i bekkenet og korsrygg av og til... Jo forresten så har jeg begynt å få en del vann i kroppen! Den erfaringen er ny for meg... hvor mye er mye egentlig? Ser forresten at de fleste april babyer blir jenter Vi skal også ha jente
sisten Skrevet 14. februar 2011 #23 Skrevet 14. februar 2011 Hei. :-) jeg har termin 18 april og venter gutt. Sliter veldig med pusten, svimmelhet og bekken. Ellers ganske ok, mye halsbrann jeg også:-( gleeeder meg til å bli 3 barnsmor:-)
Malinemor Skrevet 14. februar 2011 #24 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har termin 14. april, og formen er skral. Jeg har bekkenløsning med fullstendig symfyseløsning, og dagene er preget av smerter og store problemer med bevegelse. Men men, "bare" 8 uker igjen nå, så det går jo fremover. Håper igrunnen på å føde litt før termin (i uke 38 eller noe sånt), så jeg slipper å gå så lenge med denne invalidiserende bekkenløsningen.
Yummy*Mummy* Skrevet 15. februar 2011 #25 Skrevet 15. februar 2011 Termin 28.april og er i grei form. Mye kynennere som blir sterkere og en del bekkenplager. Bruker dagene til å slappe av mellom henting og levering av de to jentene våre. Pluss med minstemann sin sykdomshistorikk blir det mye legebesøk og hjemmedager. Merker jeg er litt mer sliten denne gangen med to små på akkurat fylt 4år og 20mnd.... Men ELLERS gleder jeg meg masse til en liten gutt i jentegjengen vår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå