Gå til innhold

Noen andre her som sover dårlig på natta, selv om minsten sover godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er minsten snart 9 mnd. Han har sovet uten mat siden han var 4.5 mnd. Sover ca 12 timer om natta. Våkner stort sett ved 7 tiden og kanskje en gang om natta hvis han har mista smokken og ikke finner den selv. Så vi er rimelig heldige for å si det sånn!

MEN, jeg sover ikke bra for det! Er trøtt om kvelden og sovner ved 22 tiden som regel, men våkner rundt kl 2 og føler jeg bare ligger og halvsover frem til kl 6-7. Det er så slitsomt........offfff.. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte... Lillegutt er bare 12 uker, men har stort sett sovet gjennom natten siden han var et par uker gammel. Det er jo fantastisk, og vi er SÅ heldige, men jeg klarer bare ikke å sove selv. Sovner som oftest greit i rundt midnatt, men etter max 3 timer blir jeg liggende våken/slumrende til 6-tiden når han skal ha mat. Det er jo så BORTKASTA! Blir utrolig sliten av det, hvorfor skal jeg være våken når jeg er så heldig og ha et barn som sover...? Våkner aldri uthvilt, og har ikke sovet mer enn 2,5 timer i strekk etter fødselen (utenom de få gangene jeg har tatt innsovningstablett i helgene).

Er det hormonelt? Er det underbevisste bekymringer?

Skrevet

Jepp! Håper at det blir bedre når mini på 8mnd flytter på enget rom neste uke. Da slipper jeg å ligge å høre på henne, og være redd for å "bråke" så hun våkner... Tror kanskje det blir bedre når denne kulda går over og vi kan være litt aktive ute igjen også. Nå blir det mye stillesitting kjenner jeg...

Skrevet

Mini sover på eget rom, det har han gjort siden han var 3.5 mnd. Så jeg hører ikke de smålydene fra han på natta.. Tenker noen ganger at jeg kanskje ikke er sliten nok ja. Er mye sitte stille hele dagen nå. Kanskje det blir bedre når jeg begynner å jobbe om noen uker, for da regner jeg med at jeg blir veeeldig sliten. Men er så sllitsomt å ikke sove ordentlig. Det samme skjer også dersom mini overnatter hos bestemor også..

Skrevet

Her flytta vi lillegutt på eget rom for to uker siden (da han var 10 uker), pga mye lyder og kaving og lite søvn for mor (han sover godt tross kavingen...).

Det hjelper likevel ikke mye, ligger våken likevel. Så lurer jammen på om det er noe hormonelt/instinktivt som "plager" oss...? Hadde vært fint med tips til forbedring, dersom noen har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...