Gå til innhold

Hvor mye pynteting har dere stående fremme?

Anbefalte innlegg

Her i huset har vi en "zero-nips-policy", ingenting fremme på benker og bord. Eller i vinduskarmen for den saks skyld.

Det jeg nøye har vurdert at er ok å vise frem (noe glasskunst og et par tinnskulpturer) får stå i glasskap med lys som er i seksjonen i stua.

Hvordan er det hos dere? Har dere huset fullt av støvsamlere eller er det flere som har det som oss?

Fortsetter under...

Jeg har to litt store lysestaker og en vase med tulipaner på ett hjørnebord.

Ellers har jeg ett fat med frisk frukt på spisestuebordet og ett tinnfat med lys på salongbordet...

På kjøkkenbordet står det en "zink-kurv" (om man kan kalle det det) med ett lite utvalg te og kaffi...:)

Det er vell alt jeg har stående fremme... Liker ikke så mye dill... Syns det ser så rotete ut da...

Jeg har arvet en god del pynteting som jeg sikkert ikke ville kjøpt selv, men nå er de her da... Har noe nedi kjelleren også så det ikke blir helt overfylt. Vil ikke gi bort alt sammen.

Men kunne definitivt ikke hatt ei stue med bare en vase med tulipaner, og helt tomt ellers.

HI her, jeg har faktisk også ganske mye fra perfect home, men først og fremst ting som henger på veggen og et par lykter hengende i vinduene. Har ei venninne som har et hus som ser ut som Perfect home katalogen, da synes jeg det blir litt too much selv om det er pene ting.

Annonse

Jeg har en ettåring gående rundt, og derfor har vi ryddet unna veldig mye stæsj, pynt og planter osv. Det står ingenting i vinduskarmer, og ellers lite rundt omkring. Men, jeg merker at jeg trives dårligere enn når mange ting jeg er glad i kan stå rundt i huset, og være i bruk. Jeg blir glad i ting som minner meg om hendelser og folk. Gaver jeg har fått, eller f,eks antikviteter som jeg kan se for meg folk fra eldre tider har brukt. Jeg får et romantisk blaff inni meg av slikt, og det gjør at jeg trives.. Jeg gleder meg til lilletroll slutter å pille på altmulig, slik at huset mitt kan begynne å leve igjen:-)

Jeg har et fat med lys på stuebordet, 2 blomster og en lampe i vinduskarmen, 3 lysestaker og en lampe og 2 blomster i en annen vinduskarm, 1 blomst og noen kubbelys i en 3.vinduskarm, 1 blomst på spisestuebordet, 2 blomster og 2 lys på sjenken....... Men nei, det er ikke masse nips fremme. Bare blomster og lys, igrunn :)

Her er det nok alt for mye, egentlig. Har prøvd å rydde vekk mer enn en gang, men problemet er at jeg er så glad i tinga mine, dessuten holder jeg en rød tråd gjennom interiør, det blir ikke nips og harry i en salig blanding for det. Synes det blir hjemmekoselig med ting og tang, så lenge det står i system og ikke bare blir kasta inn hit og dit. Jeg er veldig glad i stilleben og har et par i stua og en i gangen. NOen vil sikkert kalle et stilleben rot, jeg kaller det pynt :) Og jeg har skjønt at jeg aldri klarer å kaste noe, derimot den dagen vi bygger ut stua kommer jeg nok ikke til å kjøpe nytt, men spre det jeg har utover - da blir det mindre stæsj samtidig som jeg får beholde det :) LIker et personlig preg på hjemmet mitt, liker ikke kataloghjem som alle likner hverandre.

Vi har veldig minimalistisk stil. Vi har kun eksklusive ting men få. Møblene er flotte og pene i seg selv. Vi har 3 store bilder på veggen. Dette er fotografier med samme tema og fargenyanser. Ellers står det to store lyslykter framme i stuen og et lys eller fryktfat framme. Vi har ikke vinduskarmer så har ingenting i dem, heller ikke gardiner. Store fine vinduer, men mykes opp av sofa med 3 puter i. Jeg jobber som interiørkonsulent da så er nok veldig pent, minimalistisk og moderne her i alle rom.

Ikke noe særlig pynteting, litt i bokhyllen bak glassdørene. Noen veggmalerier, vi har 3m takhøyde og store veggflater som lett kunne sett nakne ut. Lite møbler. I stuen der jeg sitter nå, ca. 25 kvm: sofa, lesestol, cd-møbel fra PEGA (ser ut som en kommode), bokhylle, salongbord.

Men jeg har en svakhet for grønne planter, særlig de store som ikke trenger å stå på en møbel, samt orkideer. Har planter i alle rom unntatt badet (det kommer).

Vi bor på loftet til svigermor, og har gule vegger og brune lister. Laaaangt fra min stil her oppe. Vi har ikke så mye eget, for vi har bodd i utlandet inntil nå nylig og har ikke kjøpt noe nytt så lenge vi bor her vi bor. Nå skal vi snart flytte og da blir det kanskje handlet litt mer.

Selv så liker jeg å ha litt pynt, "zero-nips-policy" blir litt for strengt for meg, men jeg er nærmere den stilen enn shabby chic stilen. Shabby får jeg makk av, den er rotete, skitten, og alt for feminin for meg.

Jeg vet ikke hvilken stil jeg liker, men jeg er glad i blanke overflater, store og få pynteting. Jeg kjøpte meg en kandelaber i matt zink (?)på 1 meter i år, den er jeg veldig glad i.

Annonse

I stua:

På et hjørnebord: Et fat med stearinlys på og en lampe (og masse rot for øyeblikket)

Stuebordet: Ingenting oppå, men litt rot under.

Spisebordet: To orkideer, to telysestaker, en løper og masse rot!

Vinduskarm: to bilder, en lykt, og to blomster..

Skatoll: En blomst og to små lykter

På kjøkken: Litt rot, to blomster, en kurv m frukt, en telysestake...og det som ellers høre til på et kjøkken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...