Gå til innhold

jaja, da blir det ikke noe søvn denne natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg er gravid. har gått å kjent på diverse symptomer den siste uka som jeg husker igjen fra forrige sv.skap, og i kveld tok jeg mot til meg og testa..

Hinta til sambo for et par dager siden om hva jeg gikk å kjente på, og han var rimelig klar på det IKKE passer økonomisk for oss å få en til akkurat nå. lillegutt er knapt 6 mnd, jeg er student og vi er nyetablerte i nytt hus.. Er dritredd for at han faktisk kommer til å bli "skuffet" over nyheten når han får den servert til middag i morgen. kjenner at jeg sitter her helt paff selv..

en annen ting er at jeg aner jo ikke hvor langt jeg er på vei! hadde mensen for nøyaktig 2 mnd siden, men det er jo ikke sikkert at jeg har hatt en normal syklus iom at det den gang bare var 4 mnd siden fødsel.. hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse gratulerer til deg :)

høres ut som oss for et par uker siden. Vår tulle var da 10 mnd siden. Jeg er student og på attføring og vi har nettopp kjøpt hus

Passet aldeles ikke økonomisk å få et barn til nå. Kjente jeg fikk litt panikk. Nå var jeg heldigvis ikke gravid. Men hadde jeg vært det, hadde vi tatt det som det kommer. hadde ikke klart å ta abort tror jeg. Mulig mannen din ser det på den måten også. (etterhvert..)

Det blir jo ikke like dyrt med barn nr 2, man har jo mye utstyr fra før av.

Jeg ville bestilt en time til legen, så finner du ut hvor langt du er på vei. Er jo en fin valentinesgave til mannen din ;)

lykke til

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten , blir sikkert knallgøy med to tette :)

Jeg skjønner du er nervøs for å fortelle nyheten, men jeg regner med han har vært med på å lage denne babyen? :D

Skrevet

Gratulerer så mye! :-D

Jeg vår i samme situasjon som deg i fjor på da jeg fant ut at jeg var gravid, og sønnen min vår 4 mnd. Nytt hus, lite inntekt og en baby.

Men det er som hun over her sa, det koster ikke så mye med baby nr 2. Det eneste jeg har måtte kjøpe er seng og babycaler siden storebror fortsatt bruker det. Nå var vi også heldige med at de kom på samme årstid, november og desember, og dermed vil mest sannsynlig klærne passe omigjen. Og begge gutter, men hvis det blir ett av hvert kjønn får man bare være kreative :-D

Jeg tror nok det kommer til å gå bra, mannen får kanskje ett sjokk, men de kommer seg til slutt;-)

Bare ha mange positive argumeter på lur. Som hvor lite dere trenger å kjøpe av utstyr, hvis du ammer blir det ikke matutgifter den første tiden, hvor mye lekekamerater de har i hverandre både hjemme og når dere skal på ferie, du kan for eks ha begge barna hjemme når du går i mammaperm å få penger for den eldste - det hjelpes jm litt på stramt budsjett enn å betale bhg.

Hehe, jeg liker hvertfall å ha mye klart før diskusjonen setter igang som du sikkert skjønner ;-p

uansett lykke til!

Jeg må bare hilse å si at det er helt nydelig med totette, de får så mye glede av hverandre etterhvert (nå er jo minstemann her bare 1,5 mnd enda)

Skrevet

tusen takk for svar!! mannen er absolutt ikke av typen som kommer til å nevne noe abort! bare gruer meg til å evt se i øynene hans at han ikke blir like glad over nyheten som han ble sist.. jeg har alltid tenkt at jeg skal bli gravid først når vi har bestemt oss, slik at barnet skal vite at det var sterkt ønsket fra dag èn! men det blir jo dette barnet også, bare på en litt annen måte..

nå vet jo ikke jeg når jeg har blitt gravid sånn nøyaktig, men dersom jeg ble gravid på tidligst mulig tidspunkt, på blir det nøyaktig 13 mnd mellom dem:) herreminhatt! haha, jeg får det travelt fremover... =)

så mye av klær vil jo uansett kunne brukes. vi har folk vi forhåpentlig kan arve litt etter dersom det blir et annet kjønn, og dersom ikke så får man jo uansett mye i gaver (stor familie).

kjenner at situasjonen er litt mer håndterbar nå enn den var i natt kl 01.00:) hehe, da såg jeg rimelig mørkt på dette!

en annen ting.. da må jeg vel ha søskenvogn da? hva er bra greier der?

:D

Skrevet

I vårt tilfelle var det jeg som ikke ville ha ny bebis, mens pappan ble overlykkelig:p Jeg til og med snakket om abort med ham, men på tidlig UL så lå d toknøtt i magen, så d var ikke aktuelt å ta de bort. Innimellom så tenker jeg jo at dette går ikke og masse annet negativt. Men man får ta det som d kommer. La mannen din få tenke seg om, så tror jeg nok du ser glede i øynene hans også:) Jeg har enda ikke vent meg til tanken og jeg er 17 uker på vei. Lillegutt er 8 mnd!

Gratulerer og lykke til:)

Skrevet

13 noe mellom mine også, og nok å ta tak i ;-)

Vi har ikke kjøpt søskenvogn, og kommer ikke til å gjøre det. Jeg skal kjøre ett sete jeg kan sette oppå dypvogna så eldstemann kan sitte der når han er sliten i beina :-)

Men hvis du vil ha det bør du høre med folk hva de anbefaler. Er jo også ett spørsmål om hvor du bruker den mest - byturer (trange butikker er kanskje de med sete over hverandre best) eller trilleturer hvor to ved siden av hverandre - som er mer praktisk i andre omgivelser?

Skrevet

passer de setene til alle vogner, eller e det et produkt som kun passer vogn av samme merke? det var jo absolutt et alternativ da:) Vi er ikke typen som trakker ned kjøpesentrene.. er mer turer ute på grusvei.

har tenkt litt på økonomien også.. og dersom jeg har begge to hjemme mens jeg har mammaperm, og klarer å spare både kontantstøtte og barnetrygd, så kan vi jo bruke de pengene til å "spe på med" de to årene etter hvor jeg må tilbake på skolebenken(og har TO i barnehage). med den tankegangen er det ikke like grufullt å tenke på økonomien lenger=) vi må nok ha ny bil da, men det skulle vi kjøpt uansett.

kan eldste din gå? kunne han det da yngste ble født?

haha, en annen ting : NÅ er jeg glad for at jeg har hamstret bleier:):):)

Skrevet

Jeg mener det var simo som hadde setet som passer de fleste vogner, men de fleste produsentene av vogn har eget sete som passer best. Jeg har emmaljunga, og da anbefalte de på barnashus å kjøpe deres sete s.den det sitter best fast ol. Mener det kostet 499,- for emmaljunga.

Hvis dere klarer å spare opp litt så er jo

det kjempe bra med en buffer :-)

Storebror lærte seg å gå 5 uker før mini kom:-)

Haha, en ting mindre å tenke på. Og skulle han vokse fra bleiene før han får brukt de opp, arver bare lille søster/bror resten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...